Worden er nog sloffen/pantoffels met een lange kous eraan vast verkocht?

Ergens begin 80'er jaren geloof ik waren er van die slof/pantoffel sokken. Ik bedoel niet die antislip sokken die je nu hebt. Maar een lange kous met leuke kleurtjes en motiefjes( Noors) met aan de onderkant een zool. Dus het was een sok die in een pantoffel eindigde. Heel veel kinderen liepen er toen thuis mee rond. Ik hoop dat de omschrijving duidelijk genoeg is, ik kan geen plaatje vinden.

Ik heb geen idee of ze nog een bepaalde naam of merk hadden.

Enig idee of deze nog te verkrijgen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Antwoorden (4)

Bij de Zeeman en bij de Hema kopen wij die sok-sloffen, zoals wij ze zelf noemen. Wel alleen te krijgen in kindermaten volgens mij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Zolando vind ik zo iets:
http://www.zalando.be/living-kitzbuehel-pantoffels-rood-li212d00g-302.html
http://i1.ztat.net/large/LI/21/2D/00/G3/02/LI212D00G-302@1.1.jpg
Of zo iets:
http://www.kiabi.be/nl/sokken-met-kattenprint-kinderkleding-meisjes_P336643#C336642#ns_mchannel=comparateur&ns_source=beslist&ns_campaign=generique&utm_medium=comparateur&utm_source=beslist&utm_campaign=generique&utm_content=discarded
fremar
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Daar zit geen kous aan, dus is het niet wat vraagsteller zoekt.
Ja ik ken ze nog van vroeger,dit noemen ze antislip soksloffen.
Ik heb er een bron bijgevoegd met wat modellen,maar als je in google de juiste naam intypt bij afbeeldingen,dan krijg je meer sloffen te zien.

Toegevoegd na 10 minuten:
https://www.google.nl/search?q=sok+sloffen&hl=nl&qscrl=1&rlz=1T4ADSA_nlNL475NL512&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=g99_UsuZO4TJswajh4HQAQ&ved=0CDAQsAQ&biw=1468&bih=734
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt er inderdaad erg veel op.
Amadea
10 jaar geleden
Je zou ook handgebreide Noorse kousen van een leren zooltje kunnen voorzien, dan krijg je hetzelfde effect. Of er Spaanse slofjes in bijpassende kleur aan vast naaien.
Het merk Falke heeft een soort slof-sok in het assortiment zitten. Ze heten Cosyshoes. Deze zijn gemaakt van echt vilt en zitten heerlijk!