Wat is het verschil tussen Emo en Scene?

Weet iemand dat ??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Qua uiterlijk is er ook een verschil, de 'emo's' zijn vaak geheel in zwart/donkere kleuren gekleed, terwijl de 'scene kids' zwart vaker combineren met felle (neon) kleuren en vrolijke (kinder)accessoires. De 'scene' subcultuur is ook meer afgeleid van het Japanse, wat je terug kunt zien in (vooral bij de dames) de jurkjes en schattige accessoires en felgekleurd poppen haar.
Qua muziek is er ook een verschil, namelijk dat de 'emo's' vooral naar 'emo-rock' (en alles wat daaronder valt) luisteren terwijl de 'scene-kids' een vaak bredere smaak hebben van k-pop tot lady gaga tot heavy metal.

Het vooroordeel dat alle emo's aan automutilatie doen of dat je emo bent zodra je automutileert is complete onzin natuurlijk want elk soort persoon kan met een psychische stoornis zitten. Vaak zijn het wel de (zogenaamde) 'emo's' die het doen, aangezien de hele emo-cultuur komt uit het nergens bijhoren en natuurlijk emotioneel zijn (wat kan leiden tot depressiviteit -> automutilatie).
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jongeren uit de emo-scene noemen zichzelf scene-kids, met name wanneer ze alleen een emo-uiterlijk hebben, maar niet geassocieerd willen worden met de emosubcultuur. Het gaat dan om het modebeeld en er is weinig verschil tussen de scene-kid en de emo.

Er is echter veel verschil tussen de levensstijlen, volgens mensen die de scene-stijl aanhangen. De term 'emo' wordt hierin vaak gezien als onwenselijk en soms zelfs als beledigend, daar het een beschuldiging zou zijn dat diegene in zichzelf gekeerd is en sociale hinder heeft en dat er bij de persoon in kwestie mogelijk sprake is van symptomen die op een psychiatrische stoornis duiden, zoals bijvoorbeeld automutilatie. Er is vaak verwarring over dit aspect omdat de emo-scene en andere scenes vaak erg op elkaar lijken.