Wat gebeurt er als ik iets bestel en verhuis?

Over 2 weken verhuis ik naar het buitenland. Ik vroeg me af wat ik zou gebeuren als ik iets zou bestellen en vervolgens zonder te betalen zou weggaan. Word de rekening dan naar je nieuwe adres verstuurd of hoe komen ze dat eigenlijk te weten? Zomaar een vraagje hoor!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Als het zonder dat je bij ontvangst moet betalen het pakket laat versturen (op rekening), kan de nieuwe bewoner het pakket aannemen en wordt ervan uitgegaan dat jij de rekening zal betalen. Er zullen dan dus herinneringen naar je oude adres worden verstuurd, vervolgens kan de nieuwe bewoner aangeven dat jij hier niet meer woont en je nieuwe adres doorgeven of aangeven dat hij of zij je nieuwe adres niet weet. Dan is het aan het bedrijf of ze je opsporen of niet. In een enkel geval zal het pakket doorgestuurd worden naar het buitenland. De nieuwe bewoner kan het pakket ook niet accepteren en direct doorgeven dat jij hier niet meer woont, in dat geval gaat het pakket direct terug naar het bedrijf dat het heeft verzonden.
Als je het pakket moet betalen bij ontvangst, onder rembours zullen de nieuwe bewoners aangeven dat je hier niet meer woont en zal het pakket uiteindelijk teruggestuurd worden naar het bedrijf dat het probeerde te leveren. Wat er met het pakket gebeurd is dus afhankelijk van de wijze waarop je het besteld hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het pakket al verzonden is, maar nog niet betaald zal het bedrijf uit laten zoeken waar je nu woont, dat is op te sporen via de gemeentelijke basisadministratie en je de rekening of een herinnering na sturen.