Hoe scrub je je lichaam?

Ik heb net een lichaamsscrub gekregen voor mijn verjaardag. Eentje van de Body Shop, Strawberry geur. Maar hoe moet ik deze gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
26.7K

Antwoorden (4)

Je gaat onder de douche staan en maakt je huid helemaal nat. Vervolgens verdeel je de scrub over je handen (niet in je handen schuimen) en dan breng je het rijkelijk aan op je lichaam met draaiende bewegingen, zodat de bolletjes als het ware de dode huidcellen eraf schuren.

Wees vooral niet te zuinig met de scrub en scrub ook niet te hard, scrub liever wat langer, maar met zachte hand, dan even kort boenen.

Dan spoel je alles eraf en je huidje voelt superzacht aan! Dan gebruik je bodylotion om je huid te voeden. Klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de bodyscrub op een spons, washandje of puff (zo'n bolletje) doen en over je lichaam heen wrijven, net zoals je je normaal wast met douchegel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh trouwens, je mag niet je gezicht scrubben met lichaamsscrub. Daar is de huid van je gezicht te teer voor en de korrels te grof. Je hebt speciale scrubcrèmes voor je gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezelf natmaken onder de douche, dan zorgen dat de douche een andere kant op sproeit voordat je je, evt met blote handen, gaat insmeren met de body scrub, lekker scrubben en daarna afspoelen.

Als je tijdens het scrubben onder de sproeier blijft staan spoelt het er gelijk weer af en dan heeft het geen zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schaf een scrubhandschoen aan en dan scrub je in ronde bewegingen van beneden naar boven, deze manier van scrubben is goed voor je bloedsomloop want je scrubt riichting je hart.