Zijn verjongings-crèmes en zalfjes bewezen effectief?

Zo ja, welke merken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Geen enkele zalf of creme zal dat kunnen.
Zalf (of vet) zorgt er alleen voor dat je huis minder snel uitdroogt tegen bijvoorbeeld felle zonnestraling, las-straling, gure zeewind enz.
Daardoor krijg je minder snel 'rimpels' en meer is t niet.
De duurdere merken zijn trouwens volgens tests lang niet zo goed als een simpele pot nivea-creme.
Waarom ? Omdat het 'vetgehalte' daarin hoger was, en dus meer bescherming bood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ze zijn bewezen niet-effectief. Laat je niet bedotten.
Er is ooit wel eens een consumentenuitzending op tv aan gewijd, met een onderzoekje.
Niet kopen, die zooi.

Gewoon een goede dagcreme gebruiken, En, als je huid niet erg teerhartig is, kan dat ook een goedkopere creme zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, dat was preceis mijn antwoord, helaas zie ik deze vraag nu pas. Bewezen NIET effectief. Spread the word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt
De cremes gaan niet diep genoeg om resultaat te geven. Wel is het verstandig om je in te smeren in de zon, en een dagcreme te gebruiken om schade te voorkomen.
Schade die er al zit kun je niet meer ongedaan maken, dus spaar je geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GEEN! Erg hé? Jarenlang tv-kijken heeft je helaas doen geloven, (en je bent zeker niet de enige) dat al die goedjes daadwerkelijk je huid verjongen.
De commercie speelt handig in op de angst bij vrouwen om oud te lijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onlangs verscheen in een artikel dat de anti-age creme van de Aldi (3,95) het beste uit de test kwam.

Wetenschappelijk onderzoek heeft weldegelijk aangetoond dat sommig anti-verouderingscreme's echt werken. De prijs is echt niet bepalend voor de kwaliteit.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik wil erop wijzen dat er een verschil is tussen anti-rimpel creme (wat dus niet werkt) én de anti-verouderingscreme. Deze laatste werken weldegelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat ze doen is je huid iets strakker maken. De dood blijft er geen miliseconde verder weg van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn gedacht werken deze allen maar op diegenen die dit wensen te geloven.......net als bepaalde vitamines, het lichaam neemt er van op wat ontbreekt, al de rest verdwijnt op de een of andere wijze in de natuur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de portemonnee van de verkopers zekers!

In de praktijk zijn er enkele middeltjes die marginale resultaten boeken, maar zaken als niet roken en niet te veel zonlicht, hebben een groter positief effect op de huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel er nauwelijks wetenschappelijk bewijs is dat diepe rimpels verminderen of de huid verjongen, zijn verjongings cremes geaccepteerd door dermatologen. Hun voordelen zullen, om het zo maar te zeggen, zich niet rechtvaardigen ten opzichte van de hoge kosten. Andere crèmes die op de markt zijn helpen net zo goed, het is voor iedereen even uitproberen welke het beste is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, deze zalven en crèmes zijn niet bewezen.
wél kunnen ze je huid wat meer doen 'stralen'
of er beter uit doen zien.
bijv. van Vichy (apotheek) of Yves Rocher
gebruik ikzelf. vooral een gelgezichtsverzorging
je ziet er wat beter uit.
ook zo'n maskeerstiftje -kun je nare plekjes 'wegpoetsen' helpt om er -in het gelaat- wat beter uit te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, en dat is ook logisch... Je opperhuid is n.l. dood materiaal... een soort leer dus, op een onderlaag van levende huid...
Het kan dus geen voedingsstoffen opnemen en cellen vernieuwen zoals dat door de cosmeticafabrikanten wordt beweerd...je kunt 'm wel soepel houden en zorgen dat hij schoon blijft en niet teveel uitdroogt...(als je jong bent gaat dat eigenlijk vanzelf... je porien produceren talg, de beste creme die er is, en de huid vernieuwt zich steeds omdat aan de bovenkant steeds een laagje afslijt en aan de onderkant bij komt...) Als je wat ouder wordt gaat dat minder snel, en droogt je huid sneller uit... maar elke hydraterende creme is dan goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en nee. Er zijn enkele cosmetische ingredienten die bijv. rimpels, na langdurig en consequent gebruik, wat kunnen doen verminderen, zoals retinol. Het probleem echter met retinol, is dat het een vrij agressieve stof is, die, zeker door de gevoelige huid, niet altijd goed verdragen wordt, en daarnaast wordt de huid er extra zongevoelig van.Maar om effectief te zijn zal er in een creme wel een hoge dosis retinol moeten zitten...Ook worden er vaak goede resultaten behaald met peelings
( met bijv. glycolzuur) enerzijds en een hoge zonbeschermingsfactor anderzijds, maar ook dat is voor de gevoeligere huid geen optie. Het beste wat je kunt doen, is gezond eten en voldoende drinken (en dat hoeft echt niet per se water te zijn) , niet roken en altijd een dagcreme met SPF dragen - ook bij de drogisterij al te koop vanaf zo'n 4 euro.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh ja, merken... Liftactiv Retinol HA van Vichy, Retinology van Lancaster, Retinox van Roc... Wel duur spul, hoor, zelf hou ik het bij een SPF'je en een moisturizer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je huid is opgebouwd uit meerdere laagjes.
Geen creme of zalf dringt (nog) diep genoeg in de huid door
om schade in de onderste lagen te herstellen.

Logisch ook, als creme er door heen komt,komen er ook veel andere schadelijke dingen door. Dat is nou net de bedoeling niet van die beschermlaag om ons heen die wij huid noemen.

Huidveroudering begint eigenlijk al rond je twintigste. Wat er tussen je twintigste en dertigste 'gebeurt' met je huid, zie je terug op latere leeftijd. Aan rimpels, maar ook aan vlekjes en een slappe en dunne huid.

Het is dus niet zo dat je huid pas vanaf je veertigste veroudert. Het wordt dan pas echt zichtbaar. En dan is het te laat! Je kunt smeren wat je wilt, maar de veroudering is
al toegeslagen.

Je kunt wel maatregelen nemen om de veroudering van de huid zoveel als mogelijk te vertragen.

Wees lief voor je zelf.. dan ben je ook lief voor je huid.
dus:

*Vermijdt stress
* Zorg voor voldoende nachtrust
* Weesvoorzichtig in de zon!
* Drink voldoende water om het vochtgehalte van je lichaam en huis op peil te houden.
*Eet gezond
* Beweeg veel. Beweging is goed voor de bloedcirculatie
* Rook niet
* Voorkom uitdroging van de bovenste huidlaag door een goede dag en nachtcreme te gebruiken. Een die past bij jouw huidtype.
En nee, dat hoeft ECHT geen superdure creme te zijn.

Zoals gezegd bestaat je huid uit meerdere lagen.
de onderste laag bepaald de steun die je huid krijgt. De bovenste laag de kleur en de uitstraling die de huid heeft.

Door regelmatig voorzichtig te scrubben/ peelen met een, wederom op jouw huid afgestemde, scrubcreme verwijder je dode huidcellen.
Je huid oogt er frisser dus jeugdiger door.

Een creme kan helpen de rimpeltjes en vouwtjes in de bovenste laag wat op te vullen. Ze ogen minder diep.

Ook zorgvuldig aangebrachte make up (minder is meer) kan rimpels verzachten/ verdoezelen.

Maar er is niets wat zoveel wonderen voor je uitstraling doet als een gezonde dosis zelfvertrouwen en een gulle lach!

We willen allemaal oud worden maar niet oud zijn.
Over het eerste hebben we weinig controle.. het laatste heb je volledig zelf in de hand.

Regelmatig een goede gezichtsmassage is echt een weldaad voor je huid!

Ik zelf ben dol op oosterse massages en heb op mijn desktop een link naar een oosterse " les"
Ik versta er geen bal van maar de bewegingen spreken voor zich.
Kleine moeite, groot verschil en heerlijk ontspannend.

Google ook eens op "gezichtsyoga" Van het oefenen alleen wordt je al vrolijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1