Waarom passen die hoeslakens toch nooit?

ik zit al tijden met dit "probleem".
ik heb een bed van 1.80 bij 2 meter. hierop liggen 2 matrassen van 90 bij 2 meter.
om deze 2 matrassen zit een speciale hoes die er als het ware 1 matras van maakt.
tot zover dus geen enkel probleem.
maar dan die hoeslakens!!!!
welke ik ook koop, katoen, jersey, dik, dun, op de hoeken met elastiek, romdom met elastiek,van de Hema, V&D, van de Wibra....géén van allen blijven ze lekker strak om de matrassen zitten.
en dat irriteert me mateloos.
hoe komt dit? wie herkent het en wie heeft er iets op gevonden?
ik heb het idee dat de meeste hoeslakens gemaakt zijn voor zeer dikke matrassen, die van mij zijn gemiddeld. er komt dan al snel ruimte en daardoor liggen ze er al minder strak omheen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
13.1K

Het beste antwoord

Ik zag laatst een advertentie voor een soort bretels, waarmee je je hoeslaken kan spannen..
Je klemt de 'bretels' aan het hoeslaken, de spanbanden liggen dan onder de matras..

Toegevoegd na 3 minuten:
Google 'hoeslaken bretels' voor meer info..
Je zou ook gewone bretels kunnen gebruiken..

Toegevoegd na 14 minuten:
Lakenspanners! Zo heten ze.. 50cent per 2, bij de Wibra..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel slim ga proberen plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een goeie +1
zondag
13 jaar geleden
Die wil ik ook. +1.

Andere antwoorden (3)

Ik herken het probleem. Ik trek het hoeslaken strak om de matras, waarbij ik het teveel aan hoeslaken onder de matras trek. Daarna gaat matras op bed. Doordat matras dan op het hoeslaken drukt, blijft het laken redelijk strak om matras zitten. Ideaal is het echter niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1
Ja, daar heb ik ook wel eens last van. Zeer irritant. Ik denk toch dat je het probleem kunt verhelpen als je er wat meer voor over hebt en alles bij een speciaalzaak koopt. Je moet ook heel goed opletten op de dikte van je matras, daar moet je rekening mee houden.
Maar als je er een paar keer op gelegen hebt, lijkt het wel of ze opnieuw uitlubberen en hun strakte verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1
Ik ken dat probleem.
Ik gebruik al jaren lakenspanners.
Ook in ons campertje, voor de kussens.
Vroeger al voor de strijkplankovertrek.

8 stuks voor 8,95
http://www.tempsl.nl/nl/huis-decoratie/slaapkamer/8-lakenspanners/2810117.html

Ergens anders zie ik ze voor 16,95 per 8 stuks.

Wibra: 2 stuks voor 50 cent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks,kom morgen langs de wibra
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip!