wat betekent het als een jas chemisch gereinigd moet worden?

ik heb een jas besteld deze https://www.debijenkorf.nl/antony-morato-donsjack-met-ritszakken-en-logopatch-4207070000-420707000085046?ref=%2Fherenmode%2Fjassen%2Fwinterjassen%3Fpage%3D2
en bij specificaties staat ''Wasvoorschrift: Niet wassen'' en ''Chemisch reinigen: Chemisch reinigen door stomerij'' , maar betekent dat deze jas dan helemaal niet in de wasmachine mag? want dit stond niet bij soortgelijke jassen...

6 jaar geleden
in: Mode
7.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"maar betekent dat deze jas dan helemaal niet in de wasmachine mag?"
Ja het betekent dat de jas niet in de wasmachine mag, want dan zit alle dons als een kleffe massa in je mouw, en hoe friemel je dat allemaal weer terug?
Parra187
6 jaar geleden
maar waarom mogen soortgelijke jassen zoals https://www.debijenkorf.nl/armani-lichtgewicht-donsjack-met-opstaande-kraag-8593033183-859303318300000?ref=%2Fherenmode%2Fjassen%2Fwinterjassen en https://www.debijenkorf.nl/lyle-scott-wadded-gewatteerd-jack-met-opstaande-kraag-3600070000-360007000012001?ref=%2Fherenmode%2Fjassen%2Fwinterjassen dan juist wel in de wasmachine en juist niet chemisch gereinigd worden? dit is toch allemaal dons ofniet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"dit is toch allemaal dons ofniet?:
Nee, die jas in je vraag heeft 90% down(10% zijn veren), maar 90% down is geen typo voor dons maar pluis. Die Armani die 2x duurder is volledig dons gevoerd, en daar zit je verschilletje, want pluis zoals eerder gezegd wordt een kleffe plakkende troep als het in de wasmachine is geweest.

Antwoorden (1)

Jassen met een vulling van dons mogen niet in de wasmachine. Donsveertjes gaan aan elkaar plakken als je die wast. Je hele vulling is dan na het wassen een grote bol, of meerdere bollen in elk dichtgenaaid stuk van de jas.

Soortgelijke jassen met een vulling van kunstvezel (vaak polyester) kunnen wel gewoon in de wasmachine.