Hoe pas in een dameshemd aan met een nieuwe stof?

Ik wil graag voor carnaval een leuke stof die ik al heb gekocht, vastmaken aan een (dames) hemd, maar ik kan nergens een voorbeeld of uitleg vinden hoe dit ongeveer te doen.
Mijn idee is om aan een zwart hemdje vanaf onder de borsten de nieuwe stof toe te voegen, evt met op de zijden een open vlak zodat er nog enige rek in het shirt zit. (Stof zelf rekt niks)

Heeft iemand tips of een link naar een voorbeeld?

Ik zal een plaatje toevoegen met wat ik ongeveer bedoel, het hoeft niet persé zo. Dit is alleen wat ik nu een beetje in gedachte had.

Ps. graag geen reacties over carnaval vieren, die niks met mijn vraag van toepassing hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Wellicht een idee om aan de bovenkant van de stof een `tunnel` te stikken en daardoor een elastiek (band) doortrekken. Onder de armen goed vastnaaien met een paar steken. De zijkanten kun je open laten. Ik neem aan dat je de stof aan de voor en achterkant wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met behulp van klitteband of drukknopen, dan kun je het gemakkelijk weer verwijderen.