Crisistijd; hoe knip ik zelf mijn haar?

Is er een manier om gemakkelijk mijn eigen haar te knippen? Het gaat om halflang haar, met slag. Hoe kan ik bijv. bijpunten en er voor zorgen dat het mooi recht is aan de achterkant??

Toegevoegd na 10 minuten:
Weet iemand een goeie techniek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Het beste antwoord

Ik knip al jaren zelf mijn haar.
Het is wel vrij lang, tot over mijn schouders.
Ik houd mijn hoofd voorover en trek met mijn vingers een scheiding over het midden van mijn hoofd vanaf mijn voorhoofd tot achter in mijn nek.
Dan kam ik met een borstel alle haren strak en bind het met een haarelastiek samen.
Het hangt er een beetje vanaf hoe lang je het wilt hebben, als je het langer wilt kan je het bij het puntje van je neus samenbinden en als je het korter wilt bij het punt in het midden tussen je ogen.
Dan knip je het met een goed scherpe schaar!! vlak onder het elastiek af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is er geen techniek om je haar zelf netjes recht te krijgen aan de achterkant! Dat wordt niks.
Maar misschien kan een vriend / vriendin het doen voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haren nat maken, voorover gaan hangen en alles naar voren borstelen.. Dan met de schaar een beetje er 'in' knippen in plaats van in een rechte lijn afknippen.. Je krijgt het namelijk zelf moeilijk heel strak geknipt, maar als je er in knipt krijg je in ieder geval de mooiste lijn..

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.youtube.com

hair tutorials
en dan kan je zelf invoeren bijv.. Lang haar, kort haar etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet alleen maar deze manieren (heb ik zelf ook gebruikt)
doe het altijd met nat haar, dat is makkelijker tijdens het knippen en ruimt makkelijker op.
gebruik altijd een rechte scheiding, ook als je normaal een schuine draagt. als je een keer een cm schuinzit kan het ineens raar zitten.

borstel je haar strak naar achteren doe het in een lage strakke staart
als je het nu afknipt wordt het lang van voor en kort van achter.
doe je haar in een rechte scheiding en borstel het langs de zijkanten van je gezicht naar achteren en doe het in een lage strakke staart als je dit effect minder wilt.

als je het langer wilt moet je het volgende door iemand laten doen.

doe om de paar cm een elastiekje om ervoor te zorgen dat je haar netjes bij elkaar gebonden blijft. (zie plaatje)
doe 2 elastiekjes vlak bij elkaar en knip het daartussen af.

hoelang de staart is, des te minder zie je een lengte verschil tussen de voor en achterkant.

als je laagjes wilt, borstel je alles naar voren, doe het in een staart boven je voorhoofd. doe om de paar cm elastiekjes om het netjes bij elkaar gebonden te houden.
doe 2 elastiekjes vlak bij elkaar en knip het daartussen af.

laat je ons weten hoe je het gedaan hebt en hoe het geworden is?

is het niet makkelijker om het gewoon om het halfjaar te laten doen? er zijn genoeg thuiskappers die het voor 10 euro knippen, dat eens in de 6 maanden is goed te doen denk ik.