Is doucheGel ook voor in je haar? Of alleen voor je huid

Ik had een discussie met iemand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaat ook een body and hair variant, van DA eigen merk bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoofdhuid is vele malen gevoeliger als de rest van je huid, net als de intieme zone. Beide plekken moet je dus ook niet met douchegel wassen.
Ik heb zelf een tijd lang mijn haar gewassen met douchegel (vergeten te kijken op de verpakking) en enkele weken begon ik steeds meer jeuk te krijgen op mijn hoofd. Na navraag te hebben gedaan (en er achter komen dat het douchegel was) was het na een weekje met shampoo over! De gevoeligheid verschilt per persoon + per huidtype, de een zal hier dus geen last van hebben bij dagelijks gebruik, de ander zal na een keer al jeuk hebben...
Snuffel
12 jaar geleden
Een enkele keer je haar ermee wassen maakt echt niks uit. t wordt er gewoon schoon van.

Antwoorden (15)

Je kunt douchegel zowel voor je huid als voor je haar gebruiken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Heb je gevoelige huid dan zal je er misschien last van hebben, ik anders niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Je haar kan alleen wat stroef aanvoelen.
+ als ik hem kon geven.
Nou het zal geen kwaad kunnen voor je haar, maar het is daar zeker niet voor bedoelt (de meeste dan). Shampoo is juist extra goed voor je haar, douchegel denk ik minder..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen voor je huid. Je haar wordt er schraal van.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schraal haar?? Daar heb ik nog nooit van gehoord!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!
Douchegel is voor je huid, shampoo voor je haar.
Er is wel douchegel+shampoo in één (bijv doppeldouche), maar dan staat dat duidelijk op de fles aangegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is eigenlijk bedoelt voor je huid maar als je geen shampoo hebt kun je het ook gebruiken.
Shampoo is ook niet heel goed voor je haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is shampoo dan wel goed voor?
Snuffel
12 jaar geleden
Je hebt gewoon gelijk hoor. + Het zijn puur commerciële produkten. Je kunt zelfs je haar alleen met water wassen. In het begin wordt het wel vet, maar je haar (en huid) 'went' eraan.
Snuffel
12 jaar geleden
t is even doorbijten, maar vervolgens blijft je haar zacht (en mooier en dikker) als je het alleen maar met warm water wast. Deed men vroeger ook.
In shampoo zitten bepaalde stoffen om het haar te beschermen en te verzorgen. In douchegelzitten deze stoffen niet. Dit bevat weer stoffen speciaal voor je huid. Mocht je nou écht niks anders hebben kan het voor een keertje geen kwaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vroeg ik mij ook altijd al af, aangezien mijn vriend dit ook vaak doet. Ik heb het opgezocht, en het kan geen kwaad. Je kunt je haar gewoon met douchegel wassen. Zie de bron waarin de productmanager van Colgate-Palmolive het eea verteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx daar heb ik wel wat aan ja. ik viel in slaap dus beetje late reactie :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haarstylisten zullen dit uiteraard afraden, maar volgens de bronnen op internet kan het géén kwaad. Hier nog een bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Douchegel Douchegel is een stroperige vloeistof die gebruikt kan worden voor het wassen van huid en haar.
Het grote voordeel is dat men bij het douchen voldoende heeft aan douchegel, als vervanger voor shampoo, zeep en een washandje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Irritant zeg, je zet die bronnen er toch niet voor niets bij?
Mensen, lees het artikel voor je erop los gaat minnen: de stoffen die in beide zitten (douchegel en shampoo) zijn de stoffen die er echt toe doen.
Jij krijgt een +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij ook + RTFB!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel.
Snuffel
12 jaar geleden
+
tuurlijk niet! je haar wordt er haar dof van en schraal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je haar er ook mee wassen maar het zorgt niet dat je haren schoon worden wat waarschijnlijk je bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige douchegels lenen zich uitstekend voor het wassen van de haren.
In geval van nood was ik mijn haar wel eens met douchegel doch ik voel het verschil wel.

Het is dus best ok om je haar met douchegel te wassen maar in shampoo zit doorgaans een extra factor die het haar extra soepel maakt en extra glans geeft.
Daardoor geef ik de voorkeur aan shampoo.
Maar ik kan me voorstellen dat er wereldwijd mensen zijn die hun haar uitsluitend met douchegel wassen en er toch een prachtige haardos op na houden.

Zelf uittesten dus als je wil weten hoe het bij jou werkt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exact. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen + hoor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ze helaas nog niet geven :(
Snuffel
12 jaar geleden
Dan geef ik dat plusje wel
Douchegel is puur voor je huid, shampoo is puur voor het haar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gezien is DoucheGel voor je huid. Het kan wel in je haren, maar als ik jou was zou ik toch maar shampoo gebruiken voor je haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je heb wel sommige merken die al 2 in een hebben .Maar die dit niet hebben kan misschien een keertje voor noot gebruiken maar niet te vaak omdat douchegel zwaarder samenstelling heeft dat er voor kan zorgen als dit dus iedere dag zou bruiken om haar te wassen droog gaat worden met risico dat het af gaat breken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Douchegel is bedoelt om je huid mee te wassen. Sommige douchegels zijn geschikt voor zowel huid en haar maar dan staat het op de flacon vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het alleen voor je huis. Het kan geen kwaad maar het is niet echt goed. Shampoo is vaak verzachtend en verzorgend en dat is douchegel niet voor je haar. Er bestaan wel Shampoos voor huid en haar maar dat zijn dan speciale