"ik heb een piercing laten schieten bovenin mijn oor het is gaan onsteken en gaan opzwellen. maar schieten was toch verboden???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

Dat klopt, lichaamsdelen die kraakbeen bevatten mogen niet geschoten worden met een 'piercing pistool'. Het gevaar bestaat namelijk dat er stukjes kraakbeen loskomen die vervolgens gaan 'zwerven'. Het schijnt dat zoiets schade kan opleveren aan het kraakbeen doordat de losse stukjes zich nestelen. Hierdoor kun je fikse ontstekingen oplopen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het Warenwetbesluit tatoeëren en piercen geeft aanvullende antwoorden, zie link. Kijk onder punt 1.3, daarin wordt gebruik van pistool in geval van kraakbeen verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wou net zeggen, mijn gaatjes in mijn oren zijn ook met pistool geschoten 30 jaar geleden, die juwelier zit er nog steeds overigens, en schiet nog steeds gaatjes in het oor.
Schieten van piercings in kraakbeen, is zoals de persoon onder mij al zei; verboden. Het is handig als je een piercing laat zetten eerst even te controleren of er geen rare dingen zijn gebeurd bij andere mensen bij dezelfde zaak, het is ook handig om te controleren of de shop bij de kamer van koophandel is ingeschreven; dan wordt de shop +/- jaarlijks gecontroleerd op hygiëne en andere niet onbelangrijke zaken. Voor de volgende keer is het dus handig om dat te doen! Want een piercing in kraakbeen te laten schieten is gevaarlijk! Ga even naar de dokter voor iets tegen de ontsteking, zoek nog even op internet en spreek de shop even aan op het feit dat schieten niet mag.