Wat is de functie van een onderrok?

Waarom zou je een onderrok dragen? In plaats van een onderbroek? Of dient een onderrok ergens anders voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.9K

Het beste antwoord

Je draagt een onderrok niet in plaats van een onderbroek, hoor. Het is een extra kledingstuk, wat diverse functies heeft:
- voorkómen dat de rok doorschijnt
- zorgen dat de rokstof soepel hangt
- het geeft eventueel extra warmte als de rok eigenlijk te dun is
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je ook een onderrok onder een broek of broekrok dragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is daar dan "speciaal" aan?
Amadea
12 jaar geleden
Ik ben inderdaad zelf in het bezit van een broekrokonderrok (als dat zo heet). Want onder een broek kan je geen onderrok dragen omdat een rok geen pijpen heeft. Andersom lukt weer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broekrokonderrok? Dat is wel een heel bijzonder woord... Zou het niet onderbroekrok moeten zijn ? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een onderrok is een rok met elastiek in de taille en die gemaakt is van een gladde elastische stof Aan de onderkant zit vaak een randje kant. De rok draag je onder een andere rok, zodat de rok mooi afkleedt en de contouren van je ondergoed niet zichtbaar zijn door de rok heen. Er bestaat ook nog een onderjurk en die is uiteraard voor onder een jurk bedoeld; ook met als doel dat je ondergoed niet zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk antwoord, ook leuke reacties gekregen op dit antwoord.

Andere antwoorden (2)

onderrok dient voor het doorschijnen van de rok tegen te gaan bv. doordat je rok dun,of doorschijnend is,ook helpt een onderrok om de rok mooi van vorm langs je benen te laten,zodat je rok niet tussen je benen kruipt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een onderrok draag je onder een rok of een jurk die de neiging heeft tegen je benen (of je panties) te kleven. Vooral als de rok of de jurk geen voering heeft, kan een onderrok ervoor zorgen, dat het veel mooier valt.

Dit is dus onafhankelijk van of je wel of niet een slipje wil dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slipje is echt een vies woord..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slipje heeft inderdaad een negatieve lading... Ik praat liever over onderbroek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry - dat is nieuws voor mij.....ik dacht dat mannen onderbroeken droegen, en vrouwen een slipje...zal de generatiekloof zijn!!!