Wat wordt verstaan onder 'een karakterkop'?

Zoals naar 't schijnt, volgens de pers, Jan Decleir er een heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
9.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jack Nicholson heeft ook zo'n kop.

Het beste antwoord

Gebeiteld zegt men ook. Hugo Claus had dat ook en Ramses Shaffy. Karakterkop wordt geassocieerd met mensen met een sterke personlijkheid en dat leest men af in zijn ogen en op zijn gezicht : de wilskracht , de gelden pijn, de denkgroeven , de horizontale verwonderingsgroeven. Vissers , filosofen , acteurs en mensen die hun leven echt leven en niet geleefd worden hebben een prachtige karakterkop.

Toegevoegd na 34 seconden:
geleden ipv gelden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een kop waarin je het leven van die persoon kunt "teruglezen". De goede en de slechte tijden: lachrimpels, rimpels van verdriet. Trekken die er op wijzen dat iemand echt geleefd heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een 'karakterkop'? Ik moet volgens de GV-richtlijnen antwoord geven. Maar dit plaatje voldoet volgens mij zonder tekst...