Marktplaats ik wil een guess tas kopen, ik heb de adres, tel nr en rek nr van de verkoper. Is dit genoeg om iets te doen mocht zij een oplichter zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ff checken:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gedaan, er zijn geen vermeldingen maar dat is niet mijn vraag. Bedank voor je reactie iig
naamlooss
11 jaar geleden
-_-' @ vraagsteller

Antwoorden (2)

als je naar het adres toe gaat kun je de tas eerst bekijken voor je hem koopt. Kun je zelf onderscheiden of de tas echt is? Als de aanbieding te mooi om waar te zijn is, is dat waarschijnlijk ook zo...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jah dat weet ik maar dat is niet mijn vraag. Bedankt voor je reactie
Er heen gaan is de veiligste oplossing.
De een na veiligste is het gebruik van PayPal, deze geeft verzekering als de verkoper de zaak bedondert.

Het aanmaken van een Paypal Account is niet moeilijk en gratis.

Ik betaal er al vele jaren mee over de hele wereld en -als het niet goed gaat- vordert Paypal de betaling terug.

Als mensen Paypal als betalingsmogelijkheid aanbieden geeft dat een bepaalde zekerheid, niemand wil een Paypal royement aan zijn (M/V) broek , want dan is je naam verziekt.

Verkopers die echter betrouwbaar zijn hebben geen probleem met paypal, het kost iets van 4% van het bedrag, marktplaats en paypal zijn eigendom van EBAY, zij zorgen er dus wel voor dat mensen je niet gaan bedonderen.

Ik heb geen belangen om reclame te maken maar het heeft mij voor veel problemen behoed.

Een enkele keer was het nodig de verkoper te wijzen op de gevolgen als de handel niet conform beschrijving was en dat was vaak al voldoende om de zaak in eerlijkheid en redelijkheid opgelost te krijgen.

Dat is mij echter tot nog toe gelukt.Ik weet niet om welk bedrag het gaat, voor kleine bedragen kun je enig risico nemen, maar een vaste telefoonlijn zou ik wel als voorwaarde zien.

Sterkte.