Is maat M van een bikini in amerika dezelfde maat als M in Nederland?

Of valt een M daar groter of kleiner dan hier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik denk dat de M daar de XL hier is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je dat of is dat zo? Welke maat moet ik dan nemen als ik dus in nederland M heb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat de kleren daar juist kleiner uitvallen.
Het beeld van moddervette amerikanen is 1, maar er zijn ook veel skinny types daar.
Denk dat t bij een bikini niet zoveel uit maakt, of dat ie iets kleiner is.
Of google er even op.
Of je dag nu zelf doet, of ik doe t. Evenveel moeite...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
En ik vraag het juist hier omdat ik het op google niet kon vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jd googled op kledingmaattabellen usa krijg je diverse sites. Keb net gekeken maar kan met de iphone geen bronnen plakken.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat de maataanduidingen daar net zo variabel zijn als in Nederland. Het verschilt per merk, per kledinglijn, per warenhuis... Je zult het dus gewoon moeten passen.

Antwoorden (3)

Omdat de vrouwen in Amerika gemiddeld grotere borsten hebben dan in Europa heb je ook kans dat medium in Amerika groter is dan hier. Maar ook binnen Europa en Nederland geldt dat er geen echte voorschriften zijn over kledingmaten.
Op sommige sites staat wel aangegeven wat ze op die site verstaan onder de diverse maten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ik heb mijn twijfels over het hébben van die vrouwen in Amerika. Waarschijnlijk bedoel je "gekregen hebben van de plastische chirurg"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben ook dikkere billen en ik denk dat ze die meer gekregen hebben van de hamburgerketens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, leuke opmerkinge over Americanen :P
Bij elke winkel/merk kunnen maten anders vallen. Je zou een maattabel moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zelfs binnen de EU verschillen de maten enorm. Zo heb je bijv in italië maat 40 nodig als je maatje 36 hebt. En in Engeland gebruiken ze helemaal een ander schema. Wat je het beste kunt doen is een nederlandse matentabel opzoeken waarbij staat dat maat x zoveel cm overal heeft en deze naast de amerikaanse te leggen.