Hoe kan ik het langste plezier hebben van mijn mascara zonder uitdroging?

Kan ik het borsteltje bijvoorbeeld een keer onder de kraan houden ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Gemiddeld gaat een mascara drie maanden mee. Wordt je mascara nogal dik of ruikt hij vreemd, gooi 'm dan weg en schaf een nieuwe aan.

Op de meeste verpakkingen staat een pictogram dat een open potje voorstelt en een cijfer gevolgd door de letter m. Dat cijfer staat voor de periode waarbinnen de cosmetica bij voorkeur gebruikt wordt als het product eenmaal is geopend. De m staat voor 'maand'.

Beter is het om de mascararoller met een langzame beweging uit de huls te halen en hem goed af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Woow dat heb ik nog nooit geweten! Wat een fijne informatie!

Andere antwoorden (5)

Nee, dat zou ik niet doen. Mijn mascara gebruik ik iedere dag en krijgt de kans niet om uit te drogen:-) Maar langer dan een maand of twee, hooguit drie, gaat ie (bij mij) niet mee, en dan is ie op (droog) en dan moet ik een nieuwe kopen. Helaas, maar waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de dop er goed opdoet, KAN het bijna niet uitdrogen voor de normale houdbaarheidstermijn (een maand of drie) is verstreken. Daarna is het gewoon verstandiger een nieuwe te kopen, of hij nu op is of niet. Make-up heeft niet het eeuwige leven, want er kúnnen bacteriën op komen, en zeker in de buurt van je ogen moet je daar erg mee oppassen./
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het in de koelkast leggen voor langer gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet als je mascara op doet het borsteltje niet heen en weer halen, zo komt er namelijk lucht in je mascara waardoor hij sneller uitdroogd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit gelezen in de glossy (geloof ik) dat je er een beetje dagcreme in moet doen daar wordt ie weer vloeibaar van.

Ik heb het nooit geprobeerd, dus weet niet of het echt werkt