Hoe zorg ik ervoor dat mijn lange haar niet zo lijzig wordt?

Ik heb vrij dik haar en zodra mijn haar langer wordt, wordt het heel stijl een hangt het maar een beetje suf langs mijn gezicht (vind ik)...
Daarbij vind ik dat mijn gezicht dan zo lang lijkt!! Toch vind ik lang haar wel leuk... Wat te doen?

Als mijn haar wat korter is (10cm over mijn schouder) zit er veel slag in...

Toegevoegd na 2 dagen:
mijn haar is al in (lange) lagen geknipt
(sorry dat ik daar nu pas mee kom :$)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.3K

Het beste antwoord

Ik heb net zulk haar als jij hebt, heb paar weken geleden eens aan mijn coupe veranderd, had jarenlang hetzelfde lange lijzige haar en doordat het zwaar is hing het maar. Het hangt nu net over mijn schouders en is in laagjes geknipt, hierdoor valt het leuker door de slag. Met mousse er in lijkt het net alsof het elke dag weer anders zit. Heb er geen spijt van en kreeg allemaal complimentjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien is het dan juist wel leuk om het in verschillende lagen te laten knippen. Het zit dan wat vlotter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je adviseren om het 'in lange lagen' te laten knippen. De kapper weet wat je bedoelt, als je het zo vraagt. Je haar krijgt er meer slag van. Staat vast heel erg leuk en vlot terwijl je toch lang haar blijft houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou er wat lange lagen in kunnen laten knippen. Mocht je dit niet willen, kun je er ook voor kiezen om alleen wat lagen aan de voorkant te knippen. Zo houd je de lengte, maar lijkt het al heel anders!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de kapper gaan en regelmatig laten uitdunnen.

Een bijkomend voordeel is dat het laten uitdunnen van het haar het makkelijker zal maken om droog te blazen en te straightenen, maar aan de andere kant jou ook de veelzijdigheid van stylen zal bieden zodat je je haar ook krullend kan dragen als je wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook met haarlak onder de haaraanzet iets sprayen en dan even de lok omhooghouden 10 tellen. Dan laten zakken en in wrijven met je vinger toppen. Je kan ook je vinger toppen bespuiten met de haarlak en dat insmeren onder een lok haar, even wachten en dan weer neer laten komen. Ik weet niet of je na elke wasbeurt van je haar cremespoeling gebruikt? maar dat maakt het ook vaak lijzig, je kan het beter om en om gebruiken, of een beetje door je shampoo heen doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laagjes knippen, vraag je kapper om advies, deze komt vaak met ideeen waar je zelf nooit aan gedacht hebt.
Ook met mousse en haarlak kun je veel volume creëren.
Je moet voor jezelf kijken wat je wil, je haar uitdunnen is een optie, maar je hebt dan niet meer zo`n mooie volle bos.
Ook 2x per week alleen de puntjes in de cremespoeling zetten is belangrijk, veel mensen smeren de creme door het hele haar, waardoor het bovenop sneller vet=zwaar wordt. Als je alleen onderin de punten smeert blijven deze gezond. (Let op de inwerk tijd, dit is ook belangrijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet té korte laten en uitdunnen is een goed idee en fijn/mooi ooknog! Je haar uitdunnen is stukken fijner als je dik haar hebt, vooral bij staarten maken.