Is er iets aan te doen als je schoenen te smal zijn?

Bij elke schoen heb ik het probleem dat hij qua lengte goed is, maar qua breedte te smal is. Dat doet pijn aan mijn voeten, omdat mijn voeten tegen elkaar aan worden geduwd. Waardoor de nagels in de huid komt te zitten. Ik heb hierdoor ook eelt plekken gekregen (vooral aan de zijkant). Maar omdat het nu zomer wordt, wil ik in slippers gaan lopen. Maar met die eelt plekken ga ik dat niet doen. Is er een manier om de schoenen breder te maken door er bv. iets boller(?) er in te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
13.2K

Het beste antwoord

Advies nr. 1
Koop NOOIT meer te smalle schoenen!

Er zijn schoenen genoeg in de juiste breedtemaat.

Wijdte F:
voor slanke voeten
Wijdte G:
voor normale voeten
Wijdte H:
voor brede voeten
Wijdte J:
voor iets bredere voeten
Wijdte K:
voor extra brede voeten
Wijdte L:
voor zeer brede,
gevoelige en
ingezwachtelde voeten
Wijdte M:
voor zeer brede voeten

http://www.vamos-schoenen.nl/Passformberater.5629.0.html

Of in cijfers tot breedtemaat 6.
http://www.velthuisschoenen.nl/d-1-voor-brede-voeten-breedtemaat-5-6.aspx

Advies nr. 2:
Als je schoenen van kunststof zijn, dan is er niet veel aan te doen.
Als ze van leer zijn en soms ook als ze van stof zijn,
maak ze dan kletsnat en vul ze heel strak op met natte lappen en/of nat papier.

Laat het helemaal drogen.

Advies nr. 3:
Vraag aan de schoenmaker om een oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit zo'n maat bij een schoen gezien, waar staan die dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de duurdere schoenwinkel...
+ je voor het antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen bij de duurdere schoenwinkel.
Ook bij Van Haren hebben ze een serie met breedtematen, in ieder geval voor vrouwen.
Maarrrrrrrrr, misschien niet in de vlotste modellen -:)

Andere antwoorden (6)

Je kan er een prop natte kranten indoen als het leren schoenen zijn en anders kan de schoenmaker je ook goed helpen. Als je het geld hebt kan je ook nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij iedere goede schoenwinkel schoenen in breedtematen kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
mijn idee +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, het mijne, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikke was eerst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar da'sook mijn gedachte :)..
Zoveel soorten, maten en mogelijkheden. Gewoon zoeken. En als je goede, fijne schoenen vindt, kun je een volgende keer eerst naar die zaak.
Als ze aan de zijkanten knellen, kun je ze op een leest zetten, kan bij de schoenmaker en ook in sommige schoenwinkels, dan worden ze wat uitgerekt.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je, en een correctie ... uitge...rokken , niet gerekt
De schoenmaker kan je schoenen breder maken door het een beetje uit te rekken op een machine die ze daarvoor hebben.
De andere optie is van binnen nat maken met spiritus en dan de hele dag je schoenen aan houden,eventueel met plastic zakjes om je sokken of kousen zodat je voeten niet nat worden en natuurlijk op een vrije dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem 2 stevige plastic zakjes, vul ze met water en maak ze goed dicht. Vervolgens doe je de zakjes met water in je schoen en zet het geheel in de vriezer. Doordat het water gaat bevriezen zet het uit en rekken de schoenen uit.

Bij de schoenmaker kun je ook een spray kopen waardoor het leer iets elastisch wordt. Het merk is Collonil. Deze spray spuit je op de knellende plekken en hierdoor rekken die plekken op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn speciaal schoenen te koop voor mensen met brede voeten. Even googelen zou ik zeggen.