Waarvoor is een bidet ontworpen?

Je hoort van alles, maar waarvoor is hij nou echt gemaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Antwoorden (5)

Een bidet is ontworpen om je geslachtsorgane en anus te wassen. Op google vind je veel informatie hieromtrent.

Toegevoegd na 1 minuut:
bedoelde natuurlijk organen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik maar denken dat het was om je gezicht in te wassen en je tanden mee te poetsen, weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou dat dan niet kunnen? Prima idee! LOL
Kijk eens, waarom heeft die nou een bidet laten geinstaleerd.
http://m.goeievraag.nl/vraag/25018
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet luisteren naar 'van alles', maar gewoon het onderstaande lezen. Heb ik van Wikipedia geplukt:

Bidets worden vooral gebruikt voor het wassen en reinigen van de uitwendige geslachtsorganen en de anus, en ook voor de huid rondom. Bidets komen echter ook van pas om andere delen van het lichaam te wassen; ze zijn bijvoorbeeld erg praktisch voor het wassen van de voeten. Hoewel ze enigszins op een toilet lijken, dient een bidet eerder met een wastafel of bad vergeleken te worden. Bidets worden in dat opzicht zelfs gebruikt als praktisch babybad. Voor mensen met fysieke beperkingen voor wie het moeilijk is in bad te gaan, of die bang zijn om uit te glijden in de douche, is het bidet een uitstekend hulpmiddel om toch de persoonlijke lichaamshygiëne te onderhouden. Bidets komen dan ook erg van pas voor bejaarden en minder-validen en voor mensen met aambeien.

Gebruikers die niet vertrouwd zijn met bidets, verwarren deze soms met urinoirs, toiletten, of zelfs drinkfonteintjes. De gebruiker dient naar het toilet gaan voor hij het bidet gebruikt; een bidet dient immers om je te wassen nadien. Over het algemeen wordt men verondersteld op het bidet te zitten met het gezicht naar kraan en straalbuis gekeerd. Het kan echter even efficiënt, en voor sommigen aangenamer zijn, om met de rug naar de kraan en de muur gekeerd te zitten.

Bidets bestaan in verschillende vormgevingen. Veel bidets hebben één kraan die (meestal warm) water met druk doet stromen in een bassin. Het bassin kan met een stop afgesloten worden zodat het kan vollopen, of men kan het water laten wegvloeien. Andere bidets hebben een straalbuis die een boog water in de lucht spuit. Deze waterstraal moet dan op de schaamstreek terecht komen.
14 jaar geleden
Op vakantie gebruik ik het regelmatig voor kleine handwasjes, zodat de wastafel nog beschikbaar blijft voor andere zaken. Maar het is dus echt bedoeld voor natte reiniging na gebruik van het toilet. (een afgeleide hiervan zijn de vochtige WC-doekjes die tegenwoordig in de handel zijn). Echt ideaal in warme landen, waar je je toch al zo snel vies voelt. Na gebruik van het bidet droog je je af met een speciaal bidethanddoekje. Hotelgasten willen dit handdoekje nog wel eens verwarren met een voetenmatje. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort gezegt: het is een vervanger voor wc papier.