Hoe komt het dat shampoo altijd vloeibaar is, en het schuimerig word als je het op je haar doet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Shampoo is vloeibaar omdat je het dan makkelijker kan gebruiken dan bijvoorbeeld een blok zeep.
In shampoo zit een reinigingsmiddel om je haren schoon te maken. Dit zorgt ervoor dat shampoo gaat schuimen en het vuil uit je haren gespoeld kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Shampoo is niet altijd vloeibaar, bijv. de Lush verkoopt shampoo in vaste vorm.

Dat shampoo zo schuimt komt, bij de meeste shampoos, vooral door het ingredient Sodium Laureth Sulfate, als je een shampoo gebruikt zonder dit ingredient dan schuimt het stukken minder.

Nou is volgens mij je vraag eigenlijk; waarom schuimt shampoo niet in de fles? Het gaat een reactie aan met je natte haar, en het water uit de douche. Als jij je shampoo zo op je droge haar aanbrengt zal het niet gaan schuimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien grappig, maar als je haar heel vet is gaat de shampoo haast niet schuimen, als je het dan goed uitspoeld en opnieuw shampoo op je haar doet schuimt het wel. Sommige mensen denken namelijk dat de shampoo slecht is omdat het haast niet schuimt, maar dat is het dus niet. Dan was je haar gewoon heel vet/vuil. In principe schuimen alle shampoo's omdat ze allemaal het zelfde bestandmiddel bevatten! Dit is niet echt een antwoord op je vraag, maar meer een toevoeging!