Kan een foto model ook aan het werk alleen om het mooie gezicht?

Wat als je als meisje/vrouw een mooi gezicht hebt maar niet de maten hebt die ze van foto modellen eisen.
Bestaat er zoiets als portret model?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.3K

Het beste antwoord

In uitzonderlijke gevallen zal er ooit wel eens behoefte zijn aan iemand met een heel speciaal gezicht.

Zoals er ook behoefte is aan iemand met bijzonder mooie handen, of voeten.

De meeste fotomodellen hebben al een heel mooi gezicht, dus daar gaat het niet om.
Daar hebben ze er genoeg van.

Het moet iets aparts zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan met closeup foto's wel, maar niet veel modellenbureaus zullen je aannemen denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er bestaan zelfs voetmodellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten:

Voetmodellen
gezicht model
handmodellen
model
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een mooi gezicht hebt in combinatie met mooi haar, kun je aan de slag als model voor een kapperszaak. Daar komt alleen het gezicht op de foto.

Ook kun je aan de slag als model voor een visagiste, die zoeken vaak modellen voor het portfolio te kunnen uitbreiden.

De speciale maten waaraan je moet voldoen zijn alleen als je voor een bureau wilt werken. Je kunt ook prima zelfstandig aan het werk als model, of hobbymatig.
Er zijn verschillende websites waar je je in kunt schrijven als model. Het maakt absoluut niet uit wat voor maten je hebt, er is altijd wel iemand met wie je samen kunt werken om mooie foto's te maken.
Dit is meestal niet betaald, maar als je er een beetje tijd in steekt, kan dit soms wel.

Als je meer info wilt over zelfstandig als model aan de slag te gaan, laat het dan weten in een reactie of PB.
Kimath