Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben damesschoenen vaak een gat aan de voorkant waar net een of twee tenen door naar buiten puilen?

Waarom niet helemaal open of dicht?

bamibal
11 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan mij niet wijsmaken dat dat lekker zit
Een schoen voor mij moet lekker zitten
Als ie dan ook nog mooi is ,is dat meegenomen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal met je eens channeke, maar ja ik geef ook niet om andere dure kleding. Als het maar lekker zit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet. Misschien voor extra ventilatie?
Mooi vind ik het in ieder geval niet. Het lijkt alsof er iets geamputeerd moet worden... Goeie vraag!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat die modellen nog als netjes worden gezien, helemaal open is een soort sandaal en dat is meer een vrijetijdsschoen. Niet voor netjes dus.

Bij mannen moeten de schoenen echt helemaal dicht zijn voor netjes, bij vrouwen mogen 1 of 2 tenen nog net.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een modetrend. Het gaat hier om een pump (nette schoen met hak) met een klein open stukje aan de voorkant. Het ene jaar is het in, het volgend jaar alweer helemaal uit. Kwestie van smaak trouwens. Ik hou er niet van.

Toegevoegd na 55 seconden:
Zoals Pelle al schreef: open schoenen zijn niet geschikt voor naar het werk, maar zo kan het net.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is er minder leer op de wreef, waardoor de schoen, en daardoor de voet, kleiner lijkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding