Hoe gebruik je het best een andrelon haarmasker?

Voor of na het wassen en op droog of nat haar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Typisch geval van RTFM
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit er niet bij... Vond ik ook vreemd!

Antwoorden (3)

Meteen na het wassen en uitspoelen op nat haar, even in laten trekken en dan uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik van een haarmasker voor NA het wassen;

Een haarmasker breng je royaal aan op vochtig haar. Het masker moet de tijd krijgen om goed in te werken. Na ongeveer 5 minuten moet je het haarmasker uitspoelen. Zorg dat je het grondig uitspoelt zodat er geen deeltjes van het masker in het haar achter blijven.

Tip: Het masker werkt extra als je je haar in een lichtvochtige, warme handdoek wikkelt. Of als je je haar in aluminiumfolie wikkelt, voor nog meer warmte. De haren gaan daardoor verder open staan en de werkzame stoffen kunnen nog beter binnendringen. Spoel het haarmasker altijd grondig uit, bijvoorkeur met koud water, zo krijgt je haar namelijk nog meer glans.

Waarom een masker?
Een masker gebruik je niet dagelijks, maar gebruik je wanneer je haar extra verzorging nodig heeft. Bijvoorbeeld als je haar het flink te verduren heeft gehad door de regen, kou, verven of föhnen. Een masker werkt nog intensiever dan een conditioner en voedt het haar tot diep in de haarvezel. Een masker gebruik je 2 tot 3 keer per week, in plaats van een conditioner. Het masker zal je haar extra herstellen en extra versterken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de zomer, als je haar droog is (ook als je heel de dag in de zon hebt gelopen en je haar veel zo. Heeft gehad) is het ook wel eens goed om je haar lekker te wassen en daarna je masker in te brengen.. Lekker een nacht laten zitten de volgende dag is je haar heel zacht en niet vet