hoe kan je voorkomen dat je benen gaan kriebelen na t ontharen?

ik scheer altijd mn benen met een scherp scheermesje en douchegel of scheerschuim, een dag later gaan mijn benen onwijs kriebelen en krijg ik allemaal rode bultjes...die jeuken totdat er weer haren zijn gegroeid en dan ga ik t een paar dagen later weer scheren en dan...begint alles weer opnieuw!
aaargh!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

vet je benen na het scheren lekker in, met creme waar je een verpulverde aspirine bij hebt gedaan.
wel aspirine nemen, geen paracetamol.
gaat de jeuk tegen, en bestrijdt kleine ontstekinkjes.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien dat je allergisch bent voor bepaald middel in scheerschuim. Probeer eens scheerschuim die voor de gevoelige huid is.

Wat ook kan zijn is dat je huid geirriteerd is door het te vaak scheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wordt veroorzaakt door ingegroeide haartjes.
Wat je kan doen om dit te voorkomen is van tevoren je benen scrubben, zodat de dode huidcellen je haren niet tegenhouden.
Doe dit de dag na het scheren opnieuw.

Scheer ook éérst tegen de haargroeirichting in en daarna met de haren mee.

En gebruik voldoende scheerschuim!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik scheerschuim en creme suc6