Hoe erg is het om oorbellen te schieten en ze na 4 weken 2 dagen uit te moeten doen?

Ik wil extra gaatjes laten schieten en ik weet dat het dringende advies is om ze 6 weken te laten zitten. Nu heb ik een operatie over een maand en tijdens de operatie moeten oorbellen uitgedaan worden.
Hoe erg is het om na ruim 4 weken de zweerknopjes uit te doen voor één of twee dagen, als ik ze daarna meteen weer in doe en nog een week of drie laat zitten?
Natuurlijk kan ik nog wachten met schieten tot na de operatie, maar ik vraag me vooral af welk kwaad het kan om na een paar weken de knopjes even uit te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je de knopjes als je wakker bent en op zaal ligt niet in kunnen doen?

Het beste antwoord

ik weet de risico niet maar ik heb toen ik gaatjes heb laten schieten na 2 dagen al andere oorbellen ingedaan en ja toen ben ik die oorbellen na een week kwijtgeraakt en toen ben ik paar dagen later naar de stad gegaan nieuwe oorbellen gekocht en daar tussen heb ik dus ook een paar dagen geen oorbellen erin gehad en daar heb ik verder geen last van gehad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je loopt het risico dat de gaatjes dichtgroeien, en dan heb je dus voor niks ze laten schieten. Ik raad inderdaad aan om dit pas te doen nadat je van de operatie bent hersteld!
Amadea
11 jaar geleden
Het is niet zo erg en je kunt na 2 dagen je knopjes gewoon weer in doen. Wel kunnen er korstjes opzitten omdat ze dicht aan het groeien zijn. Deze mag je eraf krabben en dan met een beetje jodium oid het gaatje en het knopje ontsmetten om vervolgens het knopje weer terug in het gaatje te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan best hoor.
Ik heb zelf meerdere gaatjes in beide oren en ik heb zelf wel een een ruim week een zweerknopje uitgehad omdat ik er last van had.
Het is in het begin natuurlijk een klein wondje en als je het knopje eruit haalt gaat het genezen.
Ik hield het gaatje open (en schoon)met Sterilon en warm water.
Zeker na 2 dagen kan je je knopje weer zonder problemen in doen.
Als je echt niet wil wachten hè?^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volg gewoon het advies, je oren zijn (evenals de neus) 100% kraakbeen, als er iets mee gebeurd ben je flink de sjaak, het geneest heel langzaam en teruggroeien doet het niet.