Bestaat er een middeltje om de typische geur van zijde iets af te vlakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het nieuw? Zo niet, ruik je het alleen als het gewassen is of ook als het al gedroogd is? Ik heb gehad met een andere geur. Ik had een caravan en de spullen, kleding, die daarin lagen die stonken erg muf. Ik heb het toen dagen buiten gehangen, zonder het eerst te wassen, want het blijft dan toch stinken, vooral in de regen, dan gaat de lucht er het snelst uit. Als het geregend heeft dan kan je het daarna gewoon nog een x wassen en de geur is normaal. Ik hoop dat dat met je zijde ook werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel dat je na die paar dagen gewoon gaat wassen. Heeft niets met de regen te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het niet. Het is nl echt een luchtje dat bij de stof hoort. Maar ik zou het graag wat minder penetrant hebben.

Antwoorden (1)

Ja bah, dat is zo'n olieachtige vissige geur. Om er vanaf te komen kun je het volgende doen.

1) leg het kledingstuk als de mogelijkheid zich voordoet eerst een paar uurtjes in de zon om de olieachtige geur als het ware te laten verdampen.

2) Week het kledingstuk in een ruime hoeveelheid wat met daarin witte azijn gedurende een paar uur of een nacht, spoel goed uit.

3) Was in de wasmachine met azijn i.p.v. wasmiddel, ruik. Is de lucht er nu nog niet uit herhaal dan het proces van weken en wassen.

4) Was het kledingstuk op de gebruikelijke wijze in de wasmachine met wasmiddel.

Toegevoegd na 57 seconden:
wat=water natuurlijk.