Wanneer begint de zomer solden in België?? (zie uitleg)

Ik weet dat het normaal gesproken vanaf 1 juli begint maar omdat 1 juli op een zondag valt vroeg ik me af of de solden dan een dag eerder van start gaat of vanaf 2 juli pas begint.
En is er misschien een site waar ik de juiste informatie op kan vinden??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

De zomersolden duurt van 1 juli tot en met 31 juli.
Winkels mogen de solden een dag vroeger laten starten (op 2 januari of 30 juni) als de wettelijke aanvangsdag (3 januari of 1 juli) op een zondag valt.

Ze mogen dus op Zaterdag 30 juni met de Zomersolden beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze beginnen vanaf 1 juli maar om het wettelijk te houden geven ze daarvoor ook al solden maar bij aankoop van 2 stuks.
Vanaf overmorgen zijn dus de reële solden, aangezien het een zondag is zullen er inderdaad niet veel winkels open zijn buiten de slager ;) & zullen de solden dus 2 juli starten ;)