Waarom draait de naad van katoenen kleding al na 1 of 2 wasbeurten? Mijn kleding is nooit meer mooi recht als toen ik het kocht..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.4K
liveisgreat
8 jaar geleden
op hoeveel toeren zwier je?

Antwoorden (1)

Dat komt omdat het kledingstuk niet in de goede richting is geknipt. Er zijn maar weinig merken (of het moet een echt duur merk zijn) die dit euvel niet hebben.
Bij zelf gemaakte kleding heb ik hier geen last van, omdat ik weet hoe ik dat door goed te knippen, moet voorkomen.
Voor mijn echtgenoot koop ik bij voorkeur T-shirts van PME Legend, die zijn goed geknipt en draaien NIET na de wasbeurt.
Goedkope T-shirts echter draaien allemaal.
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Je verhaal klopt. Maar bij mij draaien de goedkope T-shirts niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je met goed geknipt dat de stoffen met de draadrichting mee zijn geknipt?
Ivana
8 jaar geleden
Het gaat in het geval van T-shirts altijd om gebreide stoffen. We spreken dan niet van draadrichting, maar van breirichting.
Je kunt het verkeerd snijden van de stof ook zien als je goede ogen hebt.
Misschien dat er goedkope shirts zijn die van een goede fabriek af komen waar er op gelet wordt, maar meestal is dat niet zo.
Ook bij duurdere merken kan het verkeerd zijn.