hoe kan je leer laten krimpen?

ik heb laatst een leren jasje gekocht maar hij is uit gaan zetten door hem veel te dragen. maar hij zit nu niet meer mooi, hoe kan ik hem weer een beetje laten krimpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
13.4K

Antwoorden (2)

Heet maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leer krimpt door warmte, maar ik eigenlijk zou ik het afraden.

Met een fohn of met heet water zou je het wat kunnen laten krimpen, maar het leer wordt hierdoor tevens harder en stugger.
Een iets te groot maar soepel vallend jasje is veel mooier dan een precies passend jasje dat zo stijf als een plank is.

Een ander risico bij het laten krimpen is dat de stiksels misschien niet goed meer zitten. De gaatjes waar de naald doorheen is gegaan komen dichter bij elkaar, maar het garen krimpt niet mee, en komt dus te los te zitten.