Waar komen mijn pukkels vandaan?

Sinds een paar weken heb ik opeens weer overmatig last van pukkels en voornamelijk op mijn voorhoofd.
Voor zo ver ik weet is mijn voedingspatroon niet veranderd, enkel dat ik sinds die tijd wel elke ochtend een ei eet.

Ik heb sinds de pubertijd nooit meer last van pukkels gehad. Ik ben aan de pil maar ben daar de laatste tijd té rommelig mee omgesprongen (wegens omstandigheden); vaak vergeten enzo.

Zou het met (te)veel eieren of rommelig pilgebruik te maken kunnen hebben? Waarmee anders?

Wat kan ik doen om het zo snel mogelijk te laten verminderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Er is niet één reden waarom dat je dat kunt krijgen... Hormonen is een oorzaak, vet eten is een andere oorzaak... En ook besmetting van vuil en bacteriële indringers kan een oorzaak zijn... dus een makkelijk eenduidig antwoord kan ik niet geven...

Ik kan je wel zeggen dat alles wat komt ook weer voorbij gaat... Dus geduld, over een jaar weet je niet meer dat je deze pukkels had...

Maar dat rommelige omgaan met hormonen (lees de pil) zou ik toch maar minder rommelig gaan doen, om twee redenen, pukkels en etters (lees kleine kinderen, ik mag toch wel een klein onschuldig grapje maken soms, en voor deze ene keer)...

Toegevoegd na 1 dag:
Maar bij jou is dat een loutering, zuivering... een schoonmaken van kanalen, een openmaken van kanalen...

Er komt gif naar buiten om het innerlijk op te schonen... Krijg er kijk op, en zie wat het doet, waarom het zo is... Maak van deze onbewuste processen bewuste processen... Laat het lichaam zijn werk doen, maar zie het bewust... Jij kijkt naar het lichaam, dus jij kunt het lichaam niet zijn... En zie hoe het voor je werkt... Dit is een loutering- een schoonmaakproces...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat jaar is een slag-in-de-lucht-getal, en daarmee zeg ik niet dat dit een jaar duurt...

Andere antwoorden (8)

Lees hier maar eens

http://www.eo.nl/digibieb/qena/6415146/page/Pukkels/articles/article.esp?article=6391169
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke verandering in hormonen kan pukkels geven..als je met de pil rommelt dan schommelt dus je hormoonhuishouding en loop je meer kans.. , ook op een pukkel op je buik!!...
:-)
Dat ei elke morgen doet ook geen goed.. iedere dag is veel te veel..max. 3 per week is verstandiger..
Verder op je zoet toevoer letten..chocolade is funest..vet eten is ook niet zo wijs..
Wat je kunt doen om ze nu te laten verdwijnen is lastig.. goed schoonmaken je huid en schoonhouden..water en zeep werkt vaak het beste en daarna een goede creme.. Je kunt de pukkeltjes ook wat uitdrogen door tandpasta er op te doen..knijp ez in ieder geval niet uit..dat geeft troep en een snelle terugkomst van een, grotere, puist op dezelfde plaats..

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik zag het.. hij was me weer eens net voor!
Wellicht wat meer last gehad van stressfactoren de laatste tijd? Dat kan ook een goede oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie geen problemen met het eten van eieren, maar weer wat secuurder met de pil omgaan zal zeker kunnen schelen.
als ik last heb van pukkels vraag ik mijn huisarts om tretinoinecreme, dat helpt uitstekend.
14 jaar geleden
Ik krijg altijd pukkels van chocola, is nooit wetenschappelijk bewezen maar ik krijg ze toch als ik veel chocolade eet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg pukkels van het eten van eieren, dus misschien komt het ook door het eten van een ei iedere dag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pukkels is een methode van het lichaam om ongezonde materie naar buiten te werken.

Net zoals zweten tijdens ziekte, de ziekte naar buiten werkt. Of het pus van een schaafwond.

Het lichaam probeert zichzelf schoon te maken/houden.

Een toename van pukkels wil zeggen dat het lichaam op dat moment meer rotzooi wil afstoten. Dit lukt niet meer via de normale kanalen (pis, poep, zweet).

Rotzooi van voedsel, pillen of emoties. (dat laatste is natuurlijk weer hypothetisch en onbewezen en mijn geloof). Dat moet ik erbij zeggen van bepaalde personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zo zijn dat je een huidbacterie heb opgelopen. Een bekende is Rosacea. Dat kan ineens opduiken. Ga anders naar ja huisarts en vraag hoe of wat.