Ik heb mijn oorbellen 6 weken verzorgd. Maar als ik nu andere in doe doet het pijn, maar het is niet rood ofzo. Wat kan ik hieraan doen?

Ook als ik mijn oorbellen in doe, is het soms effe 'zoeken' eer ze er aan de achterkant weer uitkomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (5)

Ja dat komt doordat je de gaatjes pas heb gezet.
Die van mij waren precies hetzelfde.
Soms nu als ik 2 / 3 dagen niks erin doe gaat die gaatje een beetje dicht en dan moet ik ff duwen.
Maar ik weet niet hoe het bij andere mensen is.
Maar bij mij was het wel hetzelfde.
Dus neem aan dat 't normaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een heeft iets meer tijd nodig dan de ander met oorbellen. Gebruik nog een tijdje de sterilon zodat het niet gaat ontsteken als je andere oorbellen in doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vooral niet denken: ach, ik hoef geen sterilon te gebruiken, want dat overkomt mij niet! Dat dacht ik dus en man dat deed pijn!!!
Goed met de eventueel bijgeleverde antibacteriële zalf/druppels/zeep behandelen. Ook als je je nieuwe in wilt doen goed zorgen dat je handen schoon en met zeep gewassen zijn. Voor de rest oppassen dat er niks aan blijft haken( haar bijvoorbeeld ) mocht je geen vann die dingen ik huis hebben kan je ook antibacteriële handzeep gebruiken. Wel oppassen welke je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp uit jouw vraag, dat je nog niet zo lang geleden gaatjes hebt gekregen in je oorlelletjes. Je hebt je keurig aan de regels gehouden door ze al die tijd goed te verzorgen . De eerste weken kan het dan alsnog even gevoelig zijn maar dat gaat wel over. Nu is het alleen maar even kwestie van `wennen` hoor! Wanneer je iedere dag de oorbellen in doet, kun je over een paar weekjes de oorbellen op je gevoel indoen zonder enige moeite.
Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat er niks tegen te doen is. Ik heb mijn gaatjes al zeker 40 jaar en nog doet het zeer als ik oorbellen in doe. Maar als ze zitten gaat dat meestal over. Als de haakjes of stekertjes van goud, zilver of chirurgisch staal zijn doet het minder zeer dan als ze van een goedkoop metaal zijn.