Ik heb lang haar en wil graag eens wat doen met mijn haar maar het is zo glad dat niks blijft zitten

zelfs geen haarschuifjes,elastiekjes of haar knip
wie heeft er een tip voor mij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Heb je die nieuwe elastiekjes van Zenner al geprobeerd? Daar zit een rubberlaagje in verwerkt en bij mij werkt het prima. Zakt niet meer af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

misschien blijven de elastiekjes en andere frutsels beter zitten als je er flink haarlak over spuit?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad
Eerst het haar een beetje touperen, en dan haarlak er overheen. Door het touperen wordt het voller en de haarlak maakt het steviger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
nog beter! :)
Scheer je kop kaal, ben je gelijk klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met lang haar, zou je kunnen kiezen om er een model in te laten knippen, zodat het niet zo glad/steil valt.
Denk aan het laten snijden van laagjes.

Andere optie om je haar voordat je aan de slag gaat, in te kneden met schuimgel, vervolgens lichtjes touperen eventueel gebruik maken van wat haarspray, en dan is het mogelijk om accesoires op je haar aan te brengen.

Bij mij heeft het bovenstaande prima geholpen!
Good luck!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verstevigende mousse gebruiken, daarna met je hoofd omdraaien en de fohn erop. Er bestaan speciale fohns met een draaikop, daar zitten pinnetjes in die er voor zorgen dan je veel volume in je haar hebt. Het beste wat je nog kan doen is je haren in laagjes laten knippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om een beetje wax op je vingertoppen te doen en dan dichtbij je hoofdhuid aan te brengen (niet te dik natuurlijk)
Of je koopt een shampoo en conditioner voor volume, dit maakt het haar stugger en dan blijft alles ook makkelijker zitten.
Ook zou je het een beetje kunnen touperen maar kijk daarmee uit! Toupage is geen klittenbos, het is een "kussentje" van haar wat je maakt.
Toupeer vanaf de hoofdhuid rustig aan naar boven (dus niet die kam aan de punten zetten en naar beneden douwen) en daarna nog even over de pluk "aaien" met een zachte borstel. Nogmaals, goed touperen is echt heel moeilijk.
Zoals jij uitlegt hoe jouw haar is zou ik je dit adviseren:(ik kan natuurlijk niet door de computer heenkijken)
Shampoo en conditioner voor meer volume en een goede stevige wax aan de aanzet (niet door de punten!)
Bij de kappersgroothandel kan je schuifspeldjes kopen die stroef zijn, die blijven gegarandeerd zitten! En ja, daar kan jij ook gewoon spulletjes kopen. Dus ook je shampoo, conditioner en wax. Merkadvies: Goldwell, Wella of 'L oreal.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, anders kan je altijd nog vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mijn zus is het ook zo je kunt langs de kapper paseren en vragen voor exxtreem sterke mousse en dan met speltjes en dergelijke doen wat je wilt.