wie weet hoe oud je moet zijn om stage te lopen bij een kapperschool ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Antwoorden (2)

De leeftijd maakt niet veel uit. Vanaf 15 á 16 jaar kan je daar stage lopen. Mocht je echter tijdens de stage zelf willen knippen, dan moet je mogelijk wel beschikken over een diploma of moet je zowiezo deelnemen aan een opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag stage lopen vanaf 14 jaar.
Daar zitten wel regels aan:
-de stage moet begeleid worden door de school;
-de stagiair mag maximaal 7 uur per dag en maximaal 35 uur per week werken;
-tussen 19.00 uur ‘s avonds en acht uur ’s ochtends van de volgende dag hoort de stagiair vrij te hebben;
-als de stagiair langer dan 4,5 uur heeft gewerkt, dan heeft hij/zij tenminste recht op een aaneengesloten pauze van een half uur.

Als je nu al heel graag wat praktijkervaring wil opdoen in een kapsalon kun je weleens bij jouw buurtkapper naar binnen lopen en vragen of ze iemand zoeken voor kleine klusjes zoals haren vegen etc. Je mag dan officieel niets verdienen en het mag niet op een dienstverband lijken. De kleine klusjes in een kapsalon zijn niet altijd leuk maar je steekt wel al het een en ander op.