Waarom zijn de naai naadje van een spijkerbroek oranje?

Het valt me op dat ze bij de originele spijkerbroeken (de blauwen) ze altijd oranje zijn. Waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zijn niet oranje hoor. Misschien een bepaald merk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zo bij de originele spijkerbroeken. Vaak van het merk 'Levi' of een ander VS merk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeg ik me vroeger ook af, maar ik denk dat sommige merken dat gewoon als kenmerk voor de klassieke spijkerbroek gebruikt.

Antwoorden (1)

Omdat Levi Strauss dat een goed passende tint vond bij de koperkleurige klinknagels. Dat was al zo in 1873 toen hij de eerste spijkerbroeken maakte, en dat is dus niet veranderd.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies: +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig, weer wat geleerd.... + ... en ook de vraag een +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb inmiddels de lerares mode op school gevraagd waarom. De reden is dat oranje de tegenkleur is van blauw. (Kleuren schijf) en dat het dus opvalt nog een reden is dat dat de kleur van het steen was van de grond waar de mijnwerkers in hakte.