Wat is het verschil tussen de stoffen ply-tex en Gore-tex?

Heb een jas van ply-tex in Schotland gekocht, en schoenen met Gore-tex. Maar wat is het verschil en welke is beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Gore tex is een geregistreerde merknaam. Voor ademende waterdichte stoffen, niet zijnde gore tex, verzint de fabrikant dan fantasienamen zoals ply tex. Wat de technische verschillen zijn weet ik niet, want het hoeft niet per definitie zo te zijn dat het origineel beter is. Op schoenen zie je ook vaak fantasie labels zoals smart-tex. Overigens is er ook veel namaak gore-tex, vooral bij spullen die je via e-bay koopt is het oppassen voor nep.