Kan je haar nog groeien als je een gesplete haarpunten hebt?

Ik heb veel gesplete haarpunten en wil dat mijn haar langer word, als ik steeds naar kapper ga voor die gespleten haarpunten word het alleen nog korter, groeit mijn haar dan eigelijk met gespleten haarpunten?

Toegevoegd na 53 seconden:
P.s. Hoe laat ik mijn haar dan langer groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees al de vragen en antwoorden eens die hier al over gesteld zijn. Gerelateerde vragen
•Wat kan ik doen tegen gespleten haarpunten?
•Hoe kan ik voorkomen dat ik gespleten haarpunten krijg?
•Als het haar op je hoofd van binnenuit groeit, hoe kan het dan dat je aan de uiteinden gespleten haarpunten krijgt?
•Heeft iemand misschien een middeltje tegen gespleten haarpunten? #HELP! #durftevragen .

Het beste antwoord

Je haar groeit vanuit de haarwortel in je hoofd.... dus ja, je haar groeit bij gespleten haarpunten.
Die gesplete punten aan de onderkant is een soort "slijtage".... het ziet er niet zo mooi uit, vandaar dat je dat weer wegknipt.
Misschien is je haar niet geschikt om langer te laten groeien.
Je kunt het best advies vragen aan je kapper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok

Andere antwoorden (3)

Ik stuitte op site waar recensies werden gegeven over het product 'L'oreal Paris Elvive Anti-haarbreuk conditioner'.
Dit product is erg goed beoordeeld en ik zal hier enkele delen van recensies neerzetten:

'Pluspunten:
+ Werkt goed tegen gespleten en droge haarpunten.
+ Lekkere geur.
+ Spoelt gemakkelijk uit.'

''t product is fijn. De conditioner voedt je haar, je haar wordt makkelijk doorkambaar en de gespleten haarpunten worden ook echt minder. Alleen ze verdwijnen niet (daarom ook geen 'zeer goed' bij werking). Je blijft ze nog wel zien, maar wel minder.'

Het product heeft gemiddeld een 4,4 als cijfer gekregen (0 is het laagst, 5 het hoogst)

Neem maar eens een kijkje op de site, ik denk dat ik het ook ga aanschaffen hoor (hoewel ik al gezegend ben met gezond haar, het kan nooit beter!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je haar groeit nog steeds. Maar het wordt niet langer aangezien de punten van je haar steeds stukgaan.
De puntjes op tijd van je haard laten knippen, degelijke shampoo, conditioner en af en toe een maskertje is de beste manier om je haar mooi en lang te laten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar groeit vanuit de haarwortel. Het maakt niet uit of je puntjes gespleten zijn of niet, die groei gaat gewoon door.
Helaas wordt je haar alleen niet langer. Dat komt, omdat gespleten haarpunten erg snel afbreken. Alhoewel het dus wel blijft groeien, breekt je haar sneller af, waardoor je van die groei niet zo heel veel merkt.

Als je zorgt dat je gespleten punten tijdig worden bijgeknipt, zul je merken dat het lijkt alsof je haar sneller groeit. Dat is natuurlijk niet zo, de groei gaat even snel. Alleen de afbreuk is trager, waardoor je haar per saldo langer is, dan als je niet tijdig je haar knipt.