Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn broek maken?

Mijn boek in van mijn bovenbeen tot mijn knie gescheurd,
kan ik hem nog maken zodat het niet meer zichtbaar is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
688
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het op de naad gescheurd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee van voor op de broek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan krijg je dit helaas nooit meer mooi en niet zichtbaar gemaakt.
anneliez
9 jaar geleden
dat zal niet meevallen, zeker niet als je niet handig bent met naald en draad.
Misschien is er in de buurt een kledingreparatiewinkel Vraag daar eens om raad, misschien hebben zij een oplossing/ mogelijkheid het te maken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Koop op de markt een lapje stof dat goed bij de broek past. Knip daar twee gelijke stroken van, iets langer dan de scheur. De scheur in die ene broekspijp naai je eerst dicht met de matrassteek. Vervolgens stik je (met een naaimachine) op beide broekspijpen op dezelfde hoogte - over de voormalige scheur - de stroken stof goed vast.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Op de markt bij de fourniturenhandel ( ze verkopen er ook bijv. knopen etc) is speciale kleef-reparatiestof te koop. Eigenlijk een soort breed plakband.Kost plm €1,50. Het beste is de broekspijp om een mouwenplankje te leggen en als je dat niet hebt, steek dan een houten plank in de pijp, anders plakt je alles aan elkaar vast. Reparatiestof dus achter de scheur en dan met de hete strijkbout strijken. Zo is de beschadiging als het ware gelijmd aan de binnenkant, dus reparatie zonder naald of draad. Je ziet er dan niets meer van.

Toegevoegd na 10 uur:
Even rondgeneusd in mijn naaidoos: het spul heet snelfix reparatiedoek. De afmetingen in één pakje is 11 bij 25 cm. Heb je dus een langere scheur, koop dan twee van die pakjes. {Prijsje op mijn pakje, onlangs gekocht: € 1,75). Daar kan een nieuwe broek niet tegenop....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding