hoe kan ik die pluis tegengaan?

ik heb vanmezelf best wel veel krullen, sommige stukken heb ik een beetje krul, maar er hangen ook op sommige plekken van die pijpenkrullen. ik kan mijn haren eigenlijk nooit los doen want dan gaat het heel snel pluizen, ik doe er wel gewoon gel en mousse enso in, ik heb al vanalles uitgeprobeerd maar het lukt niet om die pluis tegentegaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Ik ken je probleem.
Bij mij help een serum van het liefst de kapper en anders die van John Frieda.
Dat is een soort goedje waarvan je maar een beetje nodig hebt.
Dat woel je door je haar en het word tegelijkertijd ook lekker zacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je haar na het wassen er pluizig uitziet, maak het dan voorzichtig nat door het met vochtige handen te 'kneden'. Breng dan mousse of wax aan. Wax maakt het haar zacht en glanzend, mousse is wat 'stijver' en is meer geschikt voor bewerkelijke kapsels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dream Curls van john Frida werkt fantastisch, kan je gewoon bij de drogist kopen!
12 jaar geleden
Tips tegen pluishaar van topkapper Piet-Jan Duivenvoorden

Voor eens en voor altijd.

1.In krullend haar wordt heel vaak mousse gebruikt, maar daar zit meer alcohol in. Het maakt het haar vaak hard, waardoor het haar in de loop van de dag weer gaat pluizen.
2.Kérastase heeft een’krullencrème’, de Oleo Curl Definition Crème die het haar mooi bij elkaar houdt en ook niet hard wordt op het haar.
3.Het finishen van het haar met de juiste lak kan een hoop pluis ellende tegengaan. L’Oréal heeft van Tec Ni Art, een anti frizz lak, waardoor het vocht in de lucht (wat in dit vochtige land nogal aanwezig is) geen schijn van kans maakt.
4.Vermijdt bij vorst het gebruik van plastic kammen en borstels. Het haar wordt statisch en gaat onnodig pluizen.
5.Iedereen met droog, weerbarstig of pluizig haar, heeft haar met een vochttekort. Vraag bij je kapper om goed advies. Elke haardos is in een andere conditie, je kapper kan dat het beste beoordelen.
6.Laat je haar knippen! En dan ook meteen genoeg graag, want elke keer een puntje snijdt natuurlijk geen hout….. Haar is net als een touw. Gaat het eenmaal rafelen, dan los je niets op met een puntje knippen.
7.Eentje uit de ouwe doos: span een zijde sjaal over je kussen, dat voorkomt echt een heleboel pluis bij de onrustige slapers onder ons.