Hoe krijg je een (goede) lijfgeur?

Sommige mensen, de meeste eigenlijk, ruiken naar niets, maar soms kom je zo iemand tegen die je op zo'n 5meter afstand al kunt ruiken, ze ruiken dan meestal goed, je kan echt ruiken welke parfum hebben opgespoten, hoe komt het dat dat bij deze mensen is en hoe kan je het krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Antwoorden (6)

Omdat die mensen de parfum op hun kleding of andere dingen spuiten waardoor het niet opgenomen wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mensen hebben niet zo'n prettige geur van zich zelf. Daarvoor moeten ze van alles gebruiken om toch lekker te ruiken. Douchen deodorant gebruiken, en idd een lading met de parfum fles spuiten. Ik moet heel eerlijk zijn, dat als ik iemand al vanaf 5 meter kan ruiken, dat het dichterbij steeds onaangenamer wordt, want dan slaat die geur je bijna op de luchtwegen. Gewoon zorgen dat je schoon bent en een lekker geurtje opdoen is voor de meeste mensen voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mensen gebruiken parfum deodorant of andere producten, waardoor je lekkerder gaat ruiken.

De parfums spuiten ze dan ook overal. Vaak zijn er mensen die zoveel spuiten als ze dan idd langslopen of een paar meter verder op staan, dat je ze goed kan ruiken. Ik spuit het soms in me haar. De parfum blijft dan wat langer hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak is het ook het wasmiddel/wasverzachter die je ruikt. Maar verder is het bij mannen vaak de aftershave en bij vrouwen meestal de spuit deo die er sterk ruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt een goede lichaamsgeur door in de eerste plaats parfum of eau de toilette te sprayen op een gewassen lichaam. Je kan het op je kleding spuiten, maar dan moet die kleding daarna ook gewassen worden. Er is niets dat zo erg stinkt (vind ik) dan verschaalde parfum vermengd met zweetgeur.

Het is ook belangrijk dat je het juiste geurtje voor jou kiest. Daar moet je soms lang achter zoeken. Je moet verschillende sprays op je huid proberen en een paar uur wachten. Dan pas weet je welke keuze je kunt maken. Sommige eau de toilettes zijn vervlogen na een tijd, maar andere blijven lang fris ruiken op jouw huid. Die moet je dan kiezen.

Na een tijd zal je merken dat je de eau de toilette niet meer zo goed ruikt. Ga dan niet overdreven spuiten, want het zou kunnen dat jij het niet meer ruikt, maar anderen wél. Daarom wordt aangeraden om af te wisselen met geurtjes, omdat je neus er na een tijdje aan went.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat dan juist niet om een lijfgeur ;-)
Ik vermoed dat de mensen die je bedoelt, geen eau de toilette op hebben, maar parfum. Dat blijft veel langer hangen, en als je een goed parfum kiest is het niet bedwelmend maar kun je het wel degelijk ruiken.
Een andere optie is dat deze mensen regelmatig een nieuw beetje geur opdoen.