Hoe ontstaat een trend?

Meestal is het toch dat 1 bepaald persoon die trend begint? Die is dan meestal populair. Maar hoe wordt je dat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.3K

Antwoorden (5)

eeb persoon heeft iets de an der vind het grappig of leuk en draagt het en zo gaat het door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn. Trends worden vaak aangeven door modeontwerpers, maar kunnen ook voortkomen uit een rage, waar ontwerpers dan verder op inhaken. Een trend duurt langer dan een seizoen en is altijd van invloed op het komende seizoensbeeld." ~ Wikipedia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is een heel goed boek over geschreven door Malcolm Gladwell. "The tipping point". Lees dat en je weet precies waarom uggs en crocs zo populair zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 1 iemand het gaat dragen dan zien kinderen of mensen op school of werk dat en gaan dat ook dragen en Zo gaat het als een lopend vuurtje door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bedrijven die trends willen zetten gebruiken hiervoor meestal bekende personages die je veel op tv ziet en gevolgd worden door de media. Ieder mens heeft wel een voorbeeld, pak dus een persoon waar veel mensen een voorbeeld aan nemen, sluit een contract dat hij/zij bijvoorbeeld jou kledingmerk draagt tijdens een evenement. De volgers vergelijken zichzelf met hun voorbeeld en zien dat hun voorbeeld een bepaald merk draagt waardoor er een trend kan ontstaan. Dit klinkt allemaal heel simpel, in werkelijkheid is het natuurlijk een stuk moeilijker en gaat er heel wat aan vooraf.

Wil je zelf een eigen trend zetten? Zorg dan dat mensen een voorbeeld aan je nemen en je willen volgen.

Daarnaast word er ook meer gebruik gemaakt van Virale Marketing:

Virale marketing is een marketingtechniek die probeert met behulp van bestaande sociale netwerken de bekendheid van een merk te vergroten (of positieve associaties te bewerkstelligen) op een manier die te vergelijken is met een virale epidemie. Het lijkt op mond-tot-mondreclame versterkt door het internet, waardoor snel en goedkoop een groot aantal mensen bereikt kan worden.
De aanname bij virale marketing is dat als een uiting een "ontvankelijk" individu bereikt, dit individu "besmet" wordt. Zolang elke besmette persoon gemiddeld meer dan één andere persoon benadert met de uiting, ofwel de voortplantingsquote is groter dan 1, zal net als bij een epidemie het aantal besmette personen volgens een logistische curve groeien, waarvan het eerste deel exponentieel lijkt.