Waarom hebben damesjassen heel vaak geen binnenzakken?

Het is een crime om een mooie damesjas te vinden met fatsoenlijke binnenzakken. Bij sportieve jassen lukt het nog wel, maar een meer gekleed modelletje heeft 9 van de 10 x geen binnenzak. Ultiem onhandig: geen plek voor je sleutels, je portemonnee en je mobieltje, en altijd gedoe met handtassen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal wel niet vrouwelijk zijn.. Maar ik vind het ook erg jammer dat t alleen vaak bij mannenjassen is.

Het beste antwoord

ik denk omdat bijna alle vrouwen wel een tas meezeulen.
ben het met je eens dat een flinke binnenzak heel handig kan zijn, tas of niet.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De ontwerpers vinden het niet zo mooi staan. Mogelijk gaat men er ook vanuit dat de dames toch wel een damestasje meetorsen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die handtassen zijn hoogst waarschijnlijk de reden daarvan. Nette dames worden geacht een handtas bij zich te hebben, daarom maken veel fabrikanten geen binnenzakken in chique damesjassen.
Amadea
13 jaar geleden
Ik denk dat het gaat om de vorm, vrouwelijke jassen zijn vaak meer afkledend, strakker en getailleerd. Als je dan allemaal bobbels hebt op plekken waar dat niet hoort, dan staat het niet zo mooi. (En bij de sportievere jassen is dat inderdaad niet van toepassing, want die kleden niet af.)

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarmee bedoel ik dus een bult van een volgepropte binnenzak ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft denk ik te maken met de dingen die hierboven genoemd zijn en dat de modellen van de damesjassen niet alleen met volgeporopte zakken, maar ook met de naden van de binnenzakken niet altijd geschikt zijn om die erin te zetten. Al zou een satijenen opgestikte binnenzak geen probleem moeten zijn. Denk ook dat het komt doordat veel dingen erin de loop der eeuwen gewoon als gewoonte ingeslopen zijn. Vroeger had men nog geen sportieve modellen en zeulden dames ook niet van alles en nog wat mee. Dat is echt iets van nu om naast je poederdoos en je centen de rest van je huishouden mee te nemen in 30 cm3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens. Daarom moet je altijd een tas of een rugzakje meenemen. Want wij dames willen toch wel graag onze spulletjes bij ons hebben.

Als je door de loop der tijd de modelijn bekijkt, dan zie je dat dameskleding nooit overvloedig zakjes toebedeeld heeft gekregen. Vaak zelfs showzakjes, die dichtgenaaid zaten.

Veel zakken op kleding, zoals op workers pantalons, staan stoer. En stoer is nu eenmaal iets van de mannen (denken velen...)

Misschien dat een ontwerper hier leest. Kom maar op met dameskleding met lekker veel ruimte in de vorm van zakken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geheel eens met de antwoorden dat men het niet netjes vind staan, die gevulde bobbels in die damesjasjes zie ik NOG een verklaring en die is nog veel ouderwetser (helaas).

Dames in keurige damesjassen gaan niet alleen op stap en dan kan de aanwezige mannelijke begeleider het geld en de sleutels mooi beheren (gruwel natuurlijk). Het enige piepkleine zakje is dan inderdaad alleen bedoeld voor een zakdoekje....
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Oh braak... Nou, het is mij in elk geval gelukt om een semi-keurige jas bij boutique Cecile et Antoine (C&A) te kopen met een ruime binnenzak en twee steekzakken voor m'n handschoenen en m'n ruimbemeten snotlap. Ik kan er weer efkes tegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd stippel.
En semi-keurig is toch netjes genoeg?