Is de kwaliteit van merkkleren over het algemeen beter dan die van C&A, H&M, Zara...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
7.8K

Antwoorden (13)

hangt een beetje van het merk af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring, naar mijn mening, ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker weten! +
Nee denk het niet je betaalt over het algemeen alleen voor de merk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oe, gevaarlijke vraag. Ik denk van niet, ik durf zelfs te zeggen in een aantal gevallen van "niemendal achtige topjes" zal de kwaliteit zelfs minder zijn

Maar ik weet zeker dat hierna een hele sliert mensen komt die er anders over denkt.

Ik weet alleen dat ik een aantal broeken en truien van bijv C&A heb die heb ik al JAREN en zeer vaak gewassen en ik kan ze niet meer zien, maar niet omdat ze zo lelijk zijn geworden maar omdat je me er in kunt uittekenen. Dus hoe lang wil je dat iets meegaat????
amigo
13 jaar geleden
Ligt een beetje aan het merk maar meestal wel ja. Het is vaker mooier en beter afgewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wel, dat heeft het meest te maken met bijv. het krimpen, de kleurvastheid en de kwaliteit van de stof!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet.
Ik heb vaak het idee dat je als je meer betaalt, wel betere kwaliteit krijgt. Het hoeft dan geen topmerk te zijn, maar met een trui van bijv sting heb ik meestal wel langer plezier dan met een trui van h&m...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring: nee. In het materiaal zit het verschil niet, en ook duurdere kleding kan onverwacht krimpen, kleur verliezen, scheuren, slijten enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker: +
Nee!! Mensen kopen merkkleding voor status en om stoer te doen! Arme mensen hebben daarom ook merkkleding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowieso wel , en vooral bij schoenen hoe duurder de schoen hoe langer de levensduur en heeft meestal een betere vorm voor je voet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowieso niet.
Trouwens bij schoenen: dat was de vraag niet.
Je ziet het vooral aan de pasvorm van de kleding, de vorm blijft er beter in zitten, bij bovenstaande winkels in de nieuwste trend kleding relatief goedkoper, maar gaat vaak kort mee. Al moet ik zeggen dat Zara jasjes vaak lang meegaan! Ligt er dus ook aan wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker wel! Ik heb jarenlang merkkleding gekocht en dit gaat vaal langer mee dan goedkope kleding. Goedkoop is vaak duurkoop, maar niet altijd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet! En je hebt de uitdrukking verkeerd.
Nee, zeker niet.

Ik heb mij er vaak erg over verbaasd hoe snel de dure Diesel of G-star broeken van mijn zonen kapot waren.
Daar heb ik ook heel wat konten en knieen van gerepareerd.

En ik vond het altijd heel vreemd hoe scheef die dure
T-shirts waren. Ook die van Hugo Boss.
Soms veel erger dan die van de Wibra.

En ook de kleuren bleven niet langer goed.

Nee, bij een merk betaal je veel voor een merk
maar dat betaalt zich lang niet altijd terug in kwaliteit.