Is parfum in 'blanco' flesjes, met een nummer, hetzelfde als het origineel?

Ik kan allerlei geuren goedkoper kopen in blanco flesjes. Goedkoper. De verkoopster beweert dat het hetzelfde is als het origineel. Is dit zo, of is het namaak, en lijkt het alleen maar op het origineel? En als het namaak is, maakt dat dan wat uit? Graag alleen antwoorden als je het zeker weet. Dus geen napraters die zeggen "ja dat maakt verschil, het origineel is altijd beter".
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.5K

Antwoorden (8)

Ik heb ook wel namaakgeurtjes gekocht. Het is niet per difinitie zo dat het origineel altijd beter is, maar dit is wel vaak het geval. Veel namaakgeurtjes ruiken minder lekker en vaak is de geur snel weg. Of dit daadwerkelijk zo is zul je moeten testen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nep. De geur is behorlijk hetzelfde nagemaakt maar in een stuk goedkopere productie. Het verschil ruik je (bijna) niet maar de geur is snel vervlogen.

dus: ja dat maakt verschil, het origineel is altijd beter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bijna voor 100% namaak. De geur kan echter wel zo goed als hetzelfde van het origineel zijn. Je mag het echter nooit verkopen onder de originele naam, hooguit wat er een beetje op lijkt (als je de letters wat creatief door elkaar husselt), maar dan mag het er nog niet tè sterk op lijken.

Ik gebruik in sommige van mijn eigengemaakte producten 'bekende' geuren die ik legaal inkoop en mag verkopen, zolang er maar niet dezelfde naam op staat, en ik niet dezelfde typische kleur of etiketten ervoor gebruik.
Vaak volstaat "Type X" al voldoende.

Let op, ik koop het wel via legale wegen in, en weet natuurlijk niet hoe jouw 'verkoopster' dit doet, dus aan mijn antwoord kunnen geen rechten worden ontleend ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk gedaan, je avatar! jij ook de beste wensen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je ;-)
Uiteraard zegt de verkoopster dat het hetzelfde is als het origineel: zij wil verkopen.
Maar helaas is het altijd nagemaakt; soms redelijk geslaagd maar vaak een erg matige kopie. Ik heb ooit ook wel eens een kopie gekocht (op de markt) maar het verschil was bij nader inzien wel erg groot: de geur van de kopie bleef ook niet hangen (binnen 15min weg).
De fabrikanten van de originele geuren maken geen "fancy" labels (blanco's of namaak) omdat hun eigen handel bederft.
Er zit veel marge op dit soort cosmetische producten dus de fabrikant/merkeigenaar zullen dat altijd willen beschermen. Maar die marge geeft dan wel ruimte voor goedkopere kopieën.
Ter vergelijking: vele fabrikanten kunnen een frisdrank maken met colasmaak maar geen een smaakt identiek aan Coca-cola. Allemaal kopien maar nooit 100% als het origineel.
Maar als jij tevreden bent met de geur van een kopie; waarom niet?
14 jaar geleden
Ruik eerst even of die nog goed is, en als dat zo is, dan is de uiterste houdbaarheidsdatum niet overschreden...

Toegevoegd na 3 minuten:
Het maakt niet uit, is prima...

Het origineel is beter voor de reclamejongens... En daarom is die originele ook duurder...

Waarom heet dat originele, als het uit dezelfde fabriek komt is het dan niet origineel... Dus hier ook al weer reclamejongenstruukjes... Vraag altijd naar het product met de hoogste prijs, want dat is ORIGINEEL en wij domme consumenten geloven alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SophietjeX... Ja dat klopt weer helemaal wat je daar zegt...
Lijkt me vreemd dat het originele zou zijn.
Waarom zou een fabriek zijn eigen product , onder de prijs, en in blanco flesjes gaan verkopen. Is toch slecht voor het imago lijkt me zo.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ervaring die ik heb (en ik heb het geregeld geprobeerd) is dat de geur in eerste instantie heel erg op het origineel lijkt, maar na korte tijd heel anders uitpakt dan het origineel. Het lijkt wel of de geur veel sneller 'vervalt' of dat er een andere draagstof voor de geur gebruikt wordt waardoor er in combinatie met je eigen huidstoffen iets heel anders ontstaat.

Ik vind het vies!

Maar goed, mijn neus werkt ook belachelijk goed... Ik denk dat je het het beste voor jezelf uit kunt proberen en als je dan tevreden bent: lekker de goedkope luchtjes kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geurtjes komen niet overeen met het echte. Ook de na geur is totaal anders. Ik heb 2 grote parfums gekocht en 10 testers. Deze geuren heb ik origineel in huis. Ook anderen laten ruiken, bij elk luchtje ruik je verschil.
een jaar geleden