hoe kom je het snelst van 2 koortst lippen af?

met de carnaval heb ik aan een glas gedronken wat niet schoon was geloof ik en sindsdien heb ik 2 van die lelijke plekken aan allebei mijn mondhoeken maar hoe kom ik er het snelst van af!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

1. Er niet aan zitten
2. Veel fruit en groente eten
3. Koortslippen-crème kopen en smeren
4. Goede nachtrust nemen

Na 2 tot 4 dagen is het weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mijn mondhygiënist vertelde dat ze n apparaat heeft om t weg te laseren. Misschien kan de tandarts je doorverwijzen.
Ik slik valacyclovir ( of zoiets, de naam herkent de huisarts wel) om t tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met koortslipcréme genaamd Zovirax verkrijgbaar bij elke drogist/apotheker. Event.inlichtingen, importeur: Consumenten Healthcare BV , Saturnusstraat 7,2132HB Hoofddorp. Good Luck(y Lips)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer het dunnetjes in met betadinezalf (verkrijgbaar bij apotheek en drogist).
Of homeopathisch: een paar keer per dag insmeren met Echineaforce lippenbalsem.
Amadea
13 jaar geleden
Als het echt koortslip is, kom je er nooit meer van af, want het herpesvirus blijft aanwezig in je lichaam. Je kunt zovirax smeren om je lippen te laten genezen.

Als het geen koortslip is, kan het ook nog krentenbaard zijn. Daarvoor moet je naar de dokter voor een penicilline-zalfje.

Zowel koortslip als krentenbaard zijn behoorlijk besmettelijk, dus niet zoenen tot het genezen is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel van de huidige koortslip afkomen hoor! Alleen het virus blijf je inderdaad altijd bij je houden! En onder bepaalde omstandigheden zet hij weer op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja vaak als weerstand minder is speelt het weer op. Zovirax is alleen goed bij een beginnende koortslip. Als ie nog tintelt en jeukt!! Zie ook reactie hierboven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Is waar mijn zoons hebben al jaren last van terugkerende koortslip....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wat ik wel merk is dat er veel mensen met herpesvirus rondlopen maar bij een deel komt het meer naar voren. Mijn vriend kan mij rustig zoenen als ik koortslip heb en hij heeft nergens last van!! OJa en blij uit de buurt van pasgeboren baby's met een koortslip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, heel goed uitkijken met zoenen van andere mensen, zeker met baby's en kleine kinderen. Heel goed je handen wassen! Een baby kan er in extreme gevallen zelfs dood aan gaan, blind worden, enz. Ook bij jezelf goed uitkijken, als je aan lip hebt gezeten, kom niet aan ogen of geslachtsorganen! Ook daar kan je herpes krijgen!! Nog 1 tip, ik gebruik dus prevner, dat is niet meer verkrijgbaar helaas, maar je kunt ook echinaforce creme smeren of echinaforce druppels er op doen. Dat werkt ook redelijk goed, beter dan zovirax e.d.
Mijn ervaring met zovirax ed is dat het vaak Alleen maar erger wordt nou heb ik sinds een jaar akolip verkrijgbaar bij sommige apotheken en het is echt een wondermiddel als je het plekje gewoon de hele dag insmeert ermee en niet 3x per dag zoals er staat is het echt met 3 dagen weg ongeacht hij er net zit of al een tijdje.. Dit zalfje heeft als voordeel dat hij doorzichtig is en niet wit! Plus het droogt je koortslip uit zodat hij snel weggaat! Zovirax is naar mijn idee heel vet en maakt het dus eerst erger en dan gaat het eindelijk eens weg! Wat ook helpt is steeds je handen wassen en er niet aanzitten want het vocht uit dat blaasje is heel besmettelijk daardoor komt er elders een nieuw plekje! Dus ook geen foundation rondom gaan smeren of lipgloss want dit verspreid het alleen maar! Succes!!