Als ik oogpotlood op doe lekt het elke keer van me oog af zeg maar. Hoe komt dat?

Ik heb het met alle oogpotloden zo. Hij blijft nog wel goed maar na een uur is het helemaal uitgelekt. En ik word er echt gek van. :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Antwoorden (5)

Uit je oog komt traanvocht, en dat is zout... en door zout gaat o.a. make-up weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens je oogleden te poederen, vóór je je ooglijntje zet.
Vaak zorgt je oogcrème door een vettig laagje dat de lijn uit gaat lopen.

Je kunt hiervoor gewone gezichtspoeder gebruiken, of een dekkende make-up in poedervorm : ik gebruik zelf True Match van'lÓreal, ook voor m'n vette t-zone. Die blijft dan (bijna) de hele dag glimvrij, en m'n ooglijntje als nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een poeder erover heen doen. Dat fixeert. Probeer maar op je hand. Je veegt het streepje veel moeilijker uit.
Het kan een oogschaduw in poedervorm zijn of een poederfoundation.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook waterproof eyeliner gebruiken, dit blijft naar mijn ervaring veel beter zitten. Zelf gebruik ik waterproof mascara, met het kwastje van een oude eyeliner veeg ik over het puntje van het mascaraborsteltje en breng het dan aan. Dit vergt natuurlijk wel een vaste hand;)

Een laagje poeder (of huidkleurige oogschaduw) eronder of er overheen werkt inderdaad ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterproof werkt ook niet bij mij. :\ Nou ja het is wel wat beter.. Maar hij loopt ook wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, das lastig, heb je al geprobeert met een poederlaagje eronder (loopt namelijk sneller uit bij een vettige huid) en anders eens met mascara proberen. Ik gebruik zelf Volum Express mascara waterproof (turbo boost) van Maybelline. Dit is een best krachtig mascara die (bij mij iig) erg goed blijft zitten en dus niet uitloopt...
Google 'm maar eens, deze is gewoon verkrijgbaar bij etos, DA, kruidvat enz..
ik word er ook altijd gek van.=( daarom gebruik ik vloeibare eyeliner!