Wat is gebruikelijker met of zonder onderbroek slapen?

Ik had dit weekend een nieuwe oppas die het maar vreemd vond dat de kinderen onder hun pyama nog een onderbroek droegen. In mijn ogen is dat heel normaal, volgens haar niet. Ik vond het maar vreemd maar zij mij ook. Zijn er meer mensen die zonder onderbroek in hun pyama slapen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel niet hoe jij slaapt, maar als je een pyama aanhebt, draag je er dan wel of geen onderbroek onder.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
17.7K

Het beste antwoord

Puur praktisch gezien, met pyjama en zonder onderbroek kan je wel die pyjama elke dag in de was doen, pff. Mét onderbroek kan die wel wat dagen mee lijkt mee. Doe je uiteraard elke dag vers ondergoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zo denk ik er ook over, maar kennelijk niet iedereen, en het schijnt ook heek normaal te zijn om zo in je pyama te slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, ik zou het mijn kinderen ook niet aanleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo denk ik er ook over. +1. Ik moet er niet aan denken om iedere dag die pyjama's te wassen.

Andere antwoorden (19)

Persoonlijke vraag ;)

Geen pyjama, wel boxershort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon helemaal naakt :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een pyjama aan heb dan wel met boxershort. In de zomer alleen een boxershort of naakt als het erg warm is en dan bovenop de dekens :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er in dit geval niet echt iets
'gebruikelijk' is.
Het is maar net wat je zelf gewend bent en, als je volwassen bent, zelf het prettigst vindt.
Ikzelf wil niks aan m'n lijf hebben dat ook maar enigszins kan knellen, dus ook geen onderbroek.
Voor kinderen zou ik persoonlijk dus ook niet voor een onderbroek kiezen. Gewoon vanuit mijn eigen gewoonte.
maar nogmaals; Het is maar net hoe je je er zelf over voelt. Dat geef je ook mee aan je kids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind met ondergoed. Dat is hygiënischer. Maar iedereen verschilt daarvan met mening. Iedereen moet ook gewoon doen wat ze willen, meestal wat je gewent bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen pyjama, wel ondergoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het heel logisch om onder mijn pyama een onderbroek aan te hebben. Is toch ook heel onhygiënisch zonder onderbroek. Kun je je pyama iedere dag in de was doen. Andersom vind ik wel logisch. Alleen een onderbroek en geen pyama. Zo slaap ik vaak ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgaande van de aanbeveling om met zo weinig mogelijk knellende 'kleding' je nacht door te brengen, zou een pyama voldoende kunnen zijn.

Je zou zelf eens moeten onderzoeken wat jij lekker vind dragen in bed en niet wat gebruikelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pyama mét onderbroek. Lange nachtpon zonder onderbroek.
14 jaar geleden
Altijd ondergoed onder mijn pyamabroek. Had eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord dat mensen dat niet deden (dus niks eronder), maargoed, ieder zijn eigen ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderbroek + oud T-shirt

Toegevoegd na 1 minuut:
Omdat mijn vader ambulanceverpleger was en vertelde over mensen die bij een brand zonder kleren de straat op moesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, denk ik altijd aan, of dat je hals over kop naar het ziekenhuis wordt gebracht :# +1
man altijd onderbroek onder pyjama eventueel geen pyjama. vrouw nachtpon zonder of naar wens met onderbroek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen een boxershort en geen pyama.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit pyama wel oderbroek met oud shirt. T of Polo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen pyama, wel onderbroek. Overigens vind ik het veel vreemder dat een nieuwe oppas meldt dat hij/zij dit vreemd vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kids waar ik op pas hebben gewoon ondergoed eronder aan hoor!
En ik trouwens zelf vroeger (en nu nog steeds) ook.
Ik vind 't niet echt lekker om helemaal naakt.

Al moet ik zeggen dat ik nu ondergoed *kuch.. lingerie* aan heb om hele andere redenen dan vroeger ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ponnetje, blote bips..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, een zwaan mag met blote bips slapen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pff..wat een opluchting...:)
Uiteraard moet iedereen de dingen doen die ze zelf prettig vinden. Naar mijn mening ligt dit bij kinderen iets anders, ze kunnen als ze ouder zijn altijd nog kiezen om het anders te doen. Ik denk dat het beter is kinderen te leren ondergoed te dragen, niet alleen is het uit hygienisch oogpunt beter, maar denk ook eens aan logeerpartijtjes, schoolreisjes e.d. In zulke gevallen vindt ik dat een kind ondergoed aan hoort te hebben.

Mijn allereerste gedachte bij je vraag en deze reactie reactie zag ik ook al verder bij de antwoorden staan. Ik vind het een stuk vreemder dat een oppas opmerkt dat een kind geen ondergoed draagt, dit vervolgens nog benoemd ook en dan ook nog gaat zeggen dat het niet normaal is! ???? Ik vind de opmerking van de oppas niet helemaal normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was nóg vreemder, ze merkte op, dat ze wél ondergoed aan hadden :l
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Ik vindt het vreemd dat een oppas opmerkt dat een kind ondergoed aan heeft. Ik zelf zal toch sterk mijn twijfels trekken aan een persoon, wanneer zo'n opmerking over mijn kinderen zal worden gemaakt. Misschien bedoeld deze oppas het heel onschuldig, desondanks blijf ik het vreemd vinden. Ik zou zo'n oppas al niet meer over de vloer willen hebben. Misschien een beetje drastisch, maar op dit gebied gaan mensen bij mij al snel te ver doordat mijn dochter ooit iets negatiefs heeft meegemaakt op zedelijk gebied. Dat hakt er behoorlijk in, het gooit je leven overhoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was een meisje van 15 jaar die er gewoon verbaasd over was, ze is vaker geweest maar dan lagen de kinderen al in bed. Ik heb bij haar echt geen twijfels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil ook niet zeggen dat iedereen die zoiets opmerkt meteen het veld maar moet ruimen. Zoals ik aangeef ligt dit bij mij al erg gevoelig, daardoor trek ik misschien iets te snel mijn twijfels. De persoon die op zedelijk gebied mijn dochter iets heeft aangedaan was een meisje rond de 15. Het zijn niet altijd 'vieze oude mannen' die over de schreef gaan.
Wikipedia: Vanouds werd een pyjama op het blote lichaam gedragen, het dragen van ondergoed onder hun pyjama is meer in zwang geraakt.
een maand geleden