Waarom gaan veel dames bij het eerste straaltje zonlicht blootsvoets in hun schoenen?

Valt me altijd zo op... bij het eerste straaltje zon gaan direct sokken, pantys etc uit...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb het ook warm met sokken schoenen aan maar ga dan toch niet direct blootsvoets in slippers of ander schoeisel

Het beste antwoord

Omdat het kan. Damesschoenen zijn erop gemaakt, en het is echt veel comfortabeler.

Sowieso zijn dunne panties en pantykousjes een beetje de stropdas van de vrouw. Ze hebben niet echt een functie. Zeker die dunne beschermen niet echt tegen weersinvloeden. In tegendeel, een natgeregende panty is echt héél naar. En ze zijn vaak wel oncomfortabel. Ik draag ze als ik representatief voor de dag moet komen, net zoals een man een stropdas draagt als hij representatief voor de dag moet komen. Zoals een man zijn stropdas direct af doet als hij thuiskomt, doe ik een panty direct uit als ik thuiskom. En als er geen sociale noodzaak is om ze te dragen, blijven panties en stropdassen gewoon thuis.

Dat wil niet zeggen dat ik er niet graag leuk uitzie. En blote benen in de zomer zijn leuk. Het dragen van sokken is in veel damesschoenen belachelijk. Damesschoenen sluiten vaak nauwer aan aan de zijkant en bij de tenen, ze zijn gewoon ongeschikt om met sokken te dragen. En al zou het kunnen: dan nog doen sokken af aan de lijn van de kuit-enkel.

Daarom dragen we in schoenen die wél bedoeld zijn om met sokken te dragen ook vaak enkelsokjes, die niet of nauwelijks boven de rand van de schoen uit komen. Ook bestaan er voor vrouwen nog andere sok-varianten, zoals kousenvoetjes en teensokjes. Een deel van de vrouwen van wie jij denkt dat ze geen sokken dragen, dragen toch zoiets, je ziet het alleen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat sokken en panties te warm zijn om aan te hebben in de zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat sokken, maar vooral ook panty's en kousen, veel te warm zijn in de zon. Nouja, eigenlijk zijn ze het hele jaar door te warm in een verwarmde ruimte, maar op een warme zomerdag zéker. En dat JEUKT ! Dus zodra het kan UIT met die dingen.

Daarnaast zijn damesschoenen er vaak ook wel op berekend dat je ze met blote voeten draagt Met mannenschoenen ligt dat wellicht iets lastiger, al kan ik persoonlijk wel waardering opbrengen voor een vent die met dat hete weer gewoon lekker zijn sokken uitlaat, liefst onder een mooi pak. Smaak én personality; heerlijk.

Laatst vroeg iemand me of ik 'wintersokken' (sic) aan het breien ben. Wintersokken ?? Sokken ZIJN voor de winter ; 'zomersokken' is voor mij écht een contradictio in terminis. Nog veel erger dan 'zomerhandschoenen'; want die heb je op de motor natuurlijk wel nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je maar één ding aanraden: ga het zelf eens ervaren : trek 's morgens, nog licht vochtig van de douche, een panty aan. Wedden, dat je om een uur of 6 's avonds het antwoord weet !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon te waar. Soms kom ik er niet onderuit (vroeg de deur uit moeten om representatief een klant te bezoeken) maar ik ben altijd zó blij als die dingen uit kunnen!
Door de vaak open schoenen met hakjes is het te koud om zonder panty sokjes te gaan lopen.
Maar het lopen met panty's in schoenen is vervelend daar je dan meer in de schoen gaat schuiven. Je voelt vaak ook het venijnige naadje van de kous. Heerlijk om dan met blote voeten erin te kunnen. Je glijdt niet meer weg en het loopt gewoon lekkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat veel damesschoenen hier geschikt voor zijn en dat blote voeten in schoenen een stuk fijner voelen. Soms ontkom je er niet aan om panty's aan te trekken, maar zodra het qua weersomstandigheden niet hoeft, gaan ze direct uit. Hetzelfde met een jas of een trui met lange mouwen. Het voelt gewoon fijner om zo min mogelijk aan te hebben.