Hoe word ik bruin? En is bruinningsspray een optie?

Ik heb dezelfde huid als mijn vader. Een bleke die in de zon niet bruin maar rood wordt. Een zonnenbank kopen is geen optie. Ik dacht zelf aan van die bruiningsspray, of zalf of wat het ook is. Hebben ze die ook voor jongens? ( dat ben ik namenlijk :P ) En hoe duur is dat spul, en waar koop je het?
Is het slecht voor je huid of maakt dat niet veel uit? Ik weet dat je van te voren goed moet wassen overal enz. En dan nog een laatste vraag: stel je bent op de ene plek bleker dan op de andere ( in je onderbroek bijvoorbeeld, daar ben je bleker ) en je gebruikt die spray of zalf of whatever op je hele lichaam, is alles dan effen of heb je dan nogsteeds kleurverschil?

Iedereen thanx in ieder geval

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Je kan zelfbruiner kopen. Dat kun je op je lichaam smeren en dan wordt je bruiner. Er zijn zelfbruiners die er na 1 keer douchen weer afgaan, maar ook zelfbruiners die langer blijven. Wat belangrijk is om eerst je lichaam te scrubben. Dat is dat je met een soort créme met zandkorrels over je lichaam gaat zodat de dode huidcellen eraf gaan en je niet op de ene plek donkerder bent dan op de ander. Verder is goed uitsmeren erg belangrijk! Je kunt ook zelfbruiner speciaal voor je gezicht kopen, maar sommige zelfbruiners zijn voor lichaam en gezicht gemaakt.

In de bron staan nog wat handige links die je kunt doorkijken! :) Met extra tips. Vooral aan de bron van misslipgloss.nl heb je heel erg veel! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ze soms beter zelforanje-er noemen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alles stap voor stap uitvoert (wat op de misslipgloss site staat) is de kans veel minder groot dat je een wortel wordt :)
Er bestaan ook zelfbruiners voor heren, voordat je een zelfbruiner opsmeert, moet je inderdaad eerst goed scrubben, zoals al gemeld, doe vooral je knieen, ellebogen en vingers stevig scrubben. Ik gebruik de zelfbruinende bodylotion van Dove, deze is er in een lichte huid variant, smeer nooit te dik in, maar smeer iedere dag, dan bouw je je kleur mooi op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik (vrouw) heb een erg witte huid en mijn huid is kwetsbaar omdat ik veel sproeten heb. Het is daarom niet goed om regelmatig te bakken in de zon of regelmatig onder de zonnenbank te gaan.

Na nogal wat zelfbruiners te hebben geprobeerd en veel research te hebben gedaan heb ik de perfecte zelfbruiner gevonden!! Het heet Sun Laboratories, het is alleen niet in Nederland verkrijgbaar, dus je zal het via een internet site moeten bestellen. (zie de link)

Je kunt het beste gelijk een pakket bestellen (Tanning Mitt System). Je scrubt eerst je huid met de scrub. Vervolgens spray je je lichaam met de zelfbruiner. Deze trekt snel in en ruikt erg lekker (in tegenstelling tot andere zelfbruiners). Het is goed uit te smeren en door de bruine kleur zie je gelijk waar je nog niet bent geweest op je lichaam en waar je de zelfbruiner nog goed moet uitsmeren. De volgende dag smeer je je lichaam in met de bijbehorende creme. Daardoor blijft de zelfbruiner tot 2 weken zitten.

Kortom erg mooi resultaat, ook voor een witte huid, wat lang houd en lekker ruikt!!