Hoe krijg je zacht haar? (zie beschrijving)

m'n haar is de laatste tijd nogal stug, en ik denk dat dat komt van het chloor en misschien ook het weer.
Maar ik wil dus graag weer lekker zacht haar, en het liefst met producten die je thuis al hebt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Ik denk niet dat je het in huis hebt, maar als je veel zwemt kun je het best clarifying shampoo gebruiken. Dat is een soort dieptereiniging, zonder het haar en hoofdhuid van natuurlijke oliën te ontdoen. Productopbouw en resten worden verwijderd en de hoofdhuid voelt fris aan. Een clarifying shampoo maakt je haar mooi glanzend door ze te ontdoen van vuil en ongewenste chemische stoffen. Ik gebruik de claryfying shampoo van Yves Rocher. Kost maar een euro of 3-4 en vaak krijg je de tweede gratis!
Deze is het! http://www.yves-rocher.nl/control/haarverzorging/shampoo/zuiverende-shampoo-met-brandnetelextract/?cmSrc=Category|Brand

Ruikt niet erg lekker. Het ruikt naar brandnetel. Maar het maakt je haar wel weer glanzend zonder chloor en kalkresten e.d.

Ook kun je af en toe wat amandelolie in (de punten van) je haar smeren voor het slapen gaan. Volgende ochtend even wassen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste dat je kunt doen is een haarmasker, die kun je kopen bij de drogist. Je kan die ook zelf maken met olijfolie, avocado enz.
Anders bekijk mijn links eens:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon een goedkoop haarmaskertje of dikke conditioner gebruiken. Gewoon een beetje meer dan normaal
Dit legt weer een kunstmatiglaagje over je haar waardoor het weer zacht aanvoelt.
Het chloor heeft dit laagje gewoon eraf gespoeld. Daarom voelt het stug. Alle haarschubben staan dan weer open. Normaal zijn deze openingen afgesloten door contitioner vet talg en andere haar producten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bier werkt ook goed! Je moet wel zorgen dat de koolzuur eraf is. Je moet het dus eerst een tijdje in een glas laten staan. vervolgens moet je je haar hiermee spoelen. Later was je dit uit met gewone shampoo. Je haar wordt hier lekker zacht van en gaat heel mooi glanzen.