als je je haar na het wassen met koud water naspoelt sluiten de haarschubben en glanst je haar , maar als je daarna fohnt gaan ze toch weer openstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2K

Antwoorden (4)

ja dat klopt,
je kunt het beste je haar niet fohnen want dat is slecht voor je haar net zoals stijlen. maar als je het echt wil doen kun je ook je haren fohnen op de koude stand dan gaan ze niet open staan en glanst je haar nogsteeds (als je je haar met koud water na spoelt is dat ook gezonder voor je haar als met warm water.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Daarnaast is je haar föhnen ook slecht voor je en je kunt het beter niet doen. Als je wilt zorgen, dat ze niet open gaan staan, kun je het beter droogdeppen met een handdoek. Als je daarnaast wilt dat je haar goed gaat glansen, moet je zorgen dat je je haar goed uitspoeld (heel erg grondig dus). En als je het, als het droog is, uitkamt en het 'een glad oppervlak' is, gaat het het mooiste glansen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt als een bus. Nooit fohnen alleen koud zoals hiervoor al geschreven is. Ook je haar niet droog deppen, maar gewoon een handdoek om je haar doen of zon badstof muts van action en dat ongeveer 5 minuten dan druipt het niet meer.

Als je kort haar hebt korter. Dan voorzichtig kammen met een afrokam als je dik haar hebt en onderaan beginnen en dan langzaam naar boven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin, ook beauty-experts delen deze fabel. "Water maakt de schubben open, want het zwelt op. Warm water smelt de vetten, dus handig met shampoo. Die spoel je dan weer uit met warm water. Als je koud water gebruikt worden de overgebleven vetten weer hard. Föhnen is prima voor je haar, mits je met de haarschubben mee föhnt. Dus vanaf de hoofdhuid richting de punten. Föhnen kan dan juist beschermend werken. Ook zijn er processen in haar, die zorgen dat de zouten in het haar een nieuwe vorm aannemen van nat naar droog. Stylen alleen in heel droog haar (dus extra droog föhnen) én met een kam om de haren recht te kammen en hoofdhuid te beschermen. Uiteraard nog steeds met de schubben mee stylen.